Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2010 14:01

Lördagen den 21 augusti

Jag brukar ju hissa flaggan här för att gratulera nära och kära på deras födelsedagar, men idag hissar jag faktiskt flaggan för mig själv - för idag är det min födelsedag!   


 

Jag tillhör dem som tycker om att fylla år och bli lite firad. Det är i alla fall klart roligare än alternativet - att inte finnas alls och därmed inte kunna bli firad,  som Lasse Berghagen uttryckte saken en gång   


Jag har redan blivit gratulerad med mail, kort, telefonsamtal, Facebookhälsningar och med ett besök. Goda vännen Anneli ringde på dörren, samtidigt som Marias go'a svärmor ringde, men det löste sig smidigt ändå. Jag fick en liten pratstund med Vivan och en trevlig fikastund med Anneli på balkongen.


I kväll är vi bjudna till Maria, Pelle och Erik på "skaldjur". Jag vet inte om det blir kräftor, eller om de har hittat på något annat - ska bli spännande att se. 


Jag är förtjust i de allra flesta skaldjur - men inte ostron, som så många anser vara en delikatess. Mina smaklökar är väl inte så väl utvecklade kan tänka...  
 

Någon undrade, om jag kommer att lägga ut en ny profilbild nu när jag varit hos frissan. Näpp! Det det gör jag inte.   Inte än i alla fall. Detta på grund av allergi, som gjort mina ögon röda, svullna och tårade. Den gula salvan, som faktisklt hjälper, inramar det rödsvullna på ett intressant men kanske inte direkt estetiskt tilltalande sätt.     


Strömstad

I morgon bär det av med buss till Strömstad Spa & Resort där MiML och jag ska delta i en tvådagars konferens anordnad av HSB Värmland för styrelseledamöter i bostadsrättsföreningar. Vi blir ett 80-tal personer. Programmet i morgon innehåller bl.a en föreläsning av av stressdoktorn Tomas Danielsson. Inte för att vi känner oss stressade, men det blir säkert givande att lyssna på ändå. Alltid hittar man några guldkorn   


Måndag förmiddag ägnas åt bostadrättsjuridik under ledning av förbundsjurist Ola Thored. Den typen av förläsningar har hittills varit mycket givande och informativa. Vi ser båda fram mot konferensen och hoppas förstås på fint väder - även om mesta tiden tillbringas inomhus.


 Soliga och varma hälsningar till er alla som tittar in hos mig!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards