Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Lambergsfrua - 10 september 2010 19:52

Hej alla go'a bloggvänner!

Eftersom vi har fått en Svara-funktion vid kommentarerna, kommer jag nog att använda mig av den ganska mycket. Det är ju rasande praktiskt och det kommer då ett svar, som hör till kommentaren.


Få se om det funkar.

Soliga kvällskramar från Lambergsfrua   

Av Lambergsfrua - 10 september 2010 18:35

Vi har nu ordnat "höst" även på balkongen. De vackra sommarblommiga gradinerna har bytts ut mot andra som stämmer bättre överens med årstiden.


Lustigt att se, hur de gröna panelgardinerna har blekt av sommarljuset, men jag tycker inte att det stör nämnvärt.


Jag jobbade på LBC Frakt både igår och idag, dels med att scanna fraktsedlar, dels med att styra upp i arkivet och få lite struktur där - något jag tycker är odelat positivt och roligt.  Scannade fraktsedlar måste sparas ett visst antal år (meningarna går lite isär om antalet år). Scanning har bara skett sen 2009, så det finns en hel del att spara - och de tar plats.


Jag sorterar fraktsedlarna årsvis och bryter sen ner till månadssvis och lägger i dokumenlådor, som i sin tur placeras i stora flyttkartonger. De är starka nog att staplas flera i höjd, vilket vanliga kartonger inte är. Fyra i höjd går bra - sen når jag inte högre   


I morgon är det LBC Frakt-dag med diverse aktiviteter. Klart vi ska dit och kolla!


Kanske vi får se de här stå stiliga ekipagen   Jag återkommer med bilder så småningom.


Önskar er alla en skön fredag med mys och trivsel.

Soliga och varma kramar till er alla som tittar in.   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards