Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Vi vann!

Av Lambergsfrua - 7 oktober 2010 19:51

Igår var MiML och jag och veckohandlade på ICA Kvantum. ICA har just nu  ett lotteri, där varje ICA-vara du köper ger en lott i lotteriet, där man kan vinna allt från bilar och resor till lite enklare saker.   


 När vi kom fram till kassan med vår självscanningpistol, började en lampa i taket blinka, där det stod VINST! Jätteroligt, förstås.   


En vänlig kille kollade noga, vad vi hade vunnit - och sen fick MiML hämta vinsten, medan jag väntade vid kassan. Vann vi en bil? Nix! Vann vi en resa? Nix. Vad vann vi då??? MiML kom tillbaka med en förpackning - plastpåsar!   


Ärligt talat - sådana vinster känns mest som ett slag i ansiktet. Hellre ingen vinst alls än en sån där fånig vinst. Jag menar med tanke på vad som finns i vinstplanen. Det är en himla skillnad på en bil eller en resa och en förpackning plastpåsar. Mne visst påsarna kommer säkert til nytta ...


Önskar alla som titar in här en fortsatt skön kväll och sen en god natts sömn i loppelådan.

Soliga kramar!

 
 
Ailas

Ailas

7 oktober 2010 21:59

Grattis till vinsten! I alla fall... För jag håller med dig; kan de inte ha bättre vinster, så får det allt vara. Bättre med färre vinster och lite bättre, åtminstone en chokladask som sämst. Man känner sig ju bara dum...

Nåja, plastpåsar är bra att ha, så... och gratis var de också. :)

Önskar sköna drömmar och skickar en varm hälsning från Jönköping.

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

7 oktober 2010 23:10

Tusen varma tack, Ailas och sov gott i loppelådan ;)
Varma kramar!

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 oktober 2010 23:30

Ja, det är ganska stor skillnad mellan att vinna en bil eller resa eller en förpackning plastpåsar :-D
kan tänka mig det känder snopet....
Önskar dig också en fortsatt fin kväll och fredag imorgon
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

8 oktober 2010 23:03

Inger Maryissa!
Snopet var bara förnamnet;) Nu hade vi väl inte trott att det skulle vara en högvinst,men i alla fall något mer än en liten förpackning platspåsar. Det är ju ingen fest kring den vinsten. Choklad eller kanske något från delikatessdisken - det hade känts lite festligare.
Önskar dig en god natts sömn och en fin lördag.
Varma kramar!

 
Ingrid

Ingrid

8 oktober 2010 08:04

Grattis till vinsten, även om den nu inte var så mycket att skryta med. Jag går också och väntar på någon av ICA:s väldiga vinster. Vi har två butiker i Klintehamn, en ICA och en Konsumbutik. Jag handlar i båda två, men mest i Konsum för de har mycket bättre kött och där finns även närproducerade varor. Kött och korvar blir lite dyrare, men när man vet att det kommer från gårdar bara någon mil bort, då får det gå.

Hoppas nu att du får användning för dina plastpåsar!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

8 oktober 2010 23:00

Tack tack - och grattis själv till dina plastpåsar ;)
Vi är inte särskilt köptrogna. Vi handlar där de har bäst erbjudande för veckan. Det varierar mellan ICA Maxi, ICA Kvantum, Konsum eller COOP. Ja även LIDL som har väldigt bra och prisvärda grönsaker och frukt. De får bara inte ha rest för långt, innan de hamnar här. Närproducerat känns bra och det har vi en hel del av här i Värmland.
Plastpåsarna kommer självklart till användning - men vinst... näeh.
Varmaste kramar!

 
yvonne

yvonne

8 oktober 2010 08:48

Men plastpåsar är billigare i drift än en ny bil ;) Ha en skön fredag i den kommande solen!!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

8 oktober 2010 22:43

Ha ha ha! Du har allt en stor portion humor du. "Let's see it from the bright side of life", eller hur det nu var ;)
Ha det gott!
Soliga kramar!

 
wiper

wiper

8 oktober 2010 08:58

Tack för din omtänksamma och värmande kommentar gulliga du.

Vad målande du berättade detta, jag höll nästan andan och blev så glad för jag trodde ni vann bilen. Detta var verkligen snoppet och som du säger hur kan dom ha såna vinster när det verkar vara lite större saker man kan vinna. Håller med ovanstående att i ett sånt lotteri vore det bättre med färre och bättre vinster när dom går ut så hårt och har larm till och med. Grattis ändå ;)

Hoppas du och din man får en härlig fredag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

8 oktober 2010 22:42

Kära Wiper!
Jag vill bara att du ska vara rädd om dig. Jag är glad att du uppskattar mina små "pekpinnar" i alla välmening :)
Visst var det snopet med de där plastpåsarna. Hellre satsa på lite större vettigare vinster än sånt där trams.
Varmaste kramar!

 
Berith

Berith

8 oktober 2010 09:24

Godmorgon min go´a vän :)
Jag kan inte annat än att hålla med dig ! :)
Jag vann också plastpåsar , den vinsten kunde jag lika gärna ha varit utan , då jag inte använder plastpåsar , utan burkar då jag fryser in något :))
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg ,varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

8 oktober 2010 22:26

Jaså, du fick också en ICA-vinst ;) Inte mycket att ha. Löjligt, tycker jag!
Sov gott och ha en fin lördag!
Varmaste kramar!

 
Ruth

Ruth

8 oktober 2010 09:50

Vilket hån av ICA att ge en rulle plastpåsar, känns fel att gratulera till den vinsten:-( vad tänkte dom ? Så typiskt när man har tur, kunde ju varit gratis det ni handlade denna dagen, VET HUT ICA !
Tröstekram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

8 oktober 2010 22:25

Ja, vet du Ruth jag håller faktiskt med dig. Det kändes minsta sagt snopet. Här blinkade det VINST i taket och killen i kassan såg lycklig ut - och sen sa han plastpåsar. Jag tror han tyckte det var lika fånigt som vi.
Varmsaste kramar!

 
Ingen bild

Maria

8 oktober 2010 11:20

Så fånigt! Håller med Alias att man åtminstone är värd lite choklad, eller i alla fall något som känns lite kul - och det kan man inte beskylla plastpåsar för att vara...
Kram Maria

Lambergsfrua

8 oktober 2010 22:23

Maria!
Vi håller med dig till 110% - kändes urfånigt med plastpåsarna :(
Varma kramar vännen!
Ma

 
Margit

Margit

9 oktober 2010 02:09

Hmm...ja plastpåsarna kan man kalla attdet var "ett tröstpris"...
Nästa gång..så kanske det blir bilen...man får eva på hoppet....
Kramen min vän!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

9 oktober 2010 12:26

Tack go'a Margit för positiva och uppmuntrande tankar ;) Nästa gång har jag tjingat på en resa, för bil har vi redan.
Ha det bäst!
Soliga kramar!

 
Ingegerd

Ingegerd

10 oktober 2010 20:59

Stora förväntningar = plastpåsar? Heldumt faktiskt, även om jag har användning för dem på mina hundprommisar. Får jag blink nästa gång i kassan, är jag beredd!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=10204115

Lambergsfrua

11 oktober 2010 20:45

Ha ha ha!
Kul vinkling med hundbajspåsar :D En chokladkaka hade vi uppskattat mycket mer - även om vi inte alls behövde den...
Soliga kramar!

 
Agneta

Agneta

11 oktober 2010 01:50

Dessa eviga lotterier är ju bara ett sätt att skaffa nya kunder. Jag får ett kvitto där det står hur många lotter jag har beroende på mina inköp, samt att jag inte vunnit något. Det är ICA MAXI som gör så. Vilka vinster dom har vet jag inte. Men plastpåsar...njae, dom kan jag leva utan som vinst. Plast är ju dessutom inte alls miljövänligt. Nä du, en chokladkaka eller kaffe eller annat nyttigt hade väl varit lite trevligare, annars kan det ju kvitta.
Jag är också av den åsikten att många småvinster är bättre och mera rättvist än EN storvinst, mot alla trogna kunder.
En rejäl rabattkupong skulle sitta bra och det blir många sådana i stället för en bil.
Dags för loppelådan ;-)
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

11 oktober 2010 18:19

Hej go'a Agneta!
Håller helt med dig, fler mindre men vettiga vinster än en stor, som ändå känns onåbar. Jag hade blivit mycket gladare för en liten chokladkaka än för de där plastpåsarna.klart det är ett sätt att få oss att handla fler ICA-varor. Vi handlar oftast på ICA Maxi,där de har samma vinstsystem just nu. ICA Kvantum här i stan är en ny superfräsch butik, som vi åker till, när det finns något extra lockande extrapris på en vara vi ändå använder. Jag tycker att ditt förslag om en rejäl rabattkupong vore allra bästa vinsten
Mina allra varmaste kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards