Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Lite mer från lördagskvällen

Av Lambergsfrua - 9 oktober 2010 19:56

Vill bara visa ett egendomligt moln och några stämningafulla foton.


Vågor på himlen i soldnedgången


En båt glider in till bryggorna i Lambergstjärnen.


Ännu en båt smyger in i solnedgången. Den har faktiskt lanternor, fast det inte framgår av mitt foto.

Varmaste kramar!   

 
 
Ingrid

Ingrid

9 oktober 2010 20:45

Vilka läckra moln på din första bild, där var du verkligen framme med kameran i rättan tid.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

9 oktober 2010 23:22

Hej kära Ingrid!
Tack snälla för berömmande ord om molnfotot. Kul att jag hann fota det, för formationerna ändrades ganska snabbt och blev bara ett vanligt suddigt moln inom si så där 10 minuter.
Varmaset kramar och så önskar jag en god natts sömn i loppelådan ;)

 
Cina

Cina

9 oktober 2010 22:24

Oj ser ut som vågor....vilket kanon foto!
Ja alla dina foton e ju bra men detta var en höjdare!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

9 oktober 2010 23:20

Tack snilla rara Cina för positiva ord om mina foton. Molnfotot är väldigt udda och därför roligt att jag hann knäppa. Efter 10 minuter var de helt upplösta igen.
Varmaste kramar och sov gott i loppelådan ;)

 
Ruth

Ruth

9 oktober 2010 22:36

Vilka mystiska molnfenomen, ja dom ser precis ut som stora vågor på ett vatten, vilka formationer det kan skapas där uppe.
Såååå roligt med dina foton.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

9 oktober 2010 23:11

Kära Ruth!
Visst var det egendomliga molnformationer. Ibland överträffar naturen sig själv i skönhetsupplevelser.
Tusen tack frö berömmet :)
Varma kramar och sov gott i loppelådan - det ska jag också göra snart!

 
yvonne

yvonne

10 oktober 2010 10:25

Vilka härliga molnvågor! Såna har jag aldrig sett.. :)

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

10 oktober 2010 12:22

Nä, det hade inte jag heller. Såg du dem inte bortifrån Bellevue?
Soliga kramar!

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

10 oktober 2010 22:23

Så fina foton !
och oj vilket häftigt foto det översta är med molnen som ser ut som vågor i skyn...
Sådant har jag aldrig sett...
Ha en fin vecka som kommer
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 20:24

Tack snälla go'a Inger Maryissa för allt beröm!
Önskar dig en skön kväll innan det är dags för Loppelådan.
Varmaste kramar!

 
Margit

Margit

11 oktober 2010 01:06

Vilka underbara...och UNDERLIGA moln..på himlen!!!
Har aldrig sett såna "vågor" nån gång tidigare!!!
Bläddrat och tittat på de underbara bilderna av höstfärgrinegn..de blandade uderbara färgerna som nu naturen och hösten bjuder på!! En fröjd att titta på!!
Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 18:21

Kära Margit!
Nej du, molnvågor var något alldeles nytt för mig också - men otroligt vackert och fascinerande. Naturen är helt otroligt vacker just nu. Det gäller att njuta innan allt vacker blåser bort i höststormarna ;)
Mina soligaste kramar till dig!

 
Ingen bild

Sonen

11 oktober 2010 06:17

Oj, molnbilden är ju helt fantastisk!

/ Kram

Lambergsfrua

11 oktober 2010 18:14

Åh, tack kära Vännen!
Varmaste kramar,
Ma

 
liz på Irland

liz på Irland

12 oktober 2010 00:18

Hej, det var ett tag sedan sist jag lämnade en kommentar härinne!
Vilka fina bilder på moln, jag ska slå upp i min molnbok (Cloudspotting) imorgon och se om det finns ett särskilt namn för dem. De är otroliga, sådana har inte jag sett förut!
Hoppas att den nya TV-n fungerar bra, hoppas att de ägarlösa cyklarna hittar nya hem, hoppas att ni mår bra och har det bra en vanlig måndag i oktober i Karlstad!!
Tack så mycket för de fina uppmuntrande ord i min blogg, de uppskattas mycket!
Du vet hur det är, arbetet av det slag jag har slukar upp en ibland!
hälsningar
liz

http://barazile.blogspot.com

Lambergsfrua

12 oktober 2010 12:17

Hej Liz!
Vad roligt att du skrev här också:) Jaa, jag vet precis hur det är. LÄrarjobbet tar enormt mycket kraft och energi om man vill göra ett bra arbete - och man tar jobbet med sig hem oavsett om det handlar om rättning eller förberedelser. Det är barnen, som följer med hem i tankarna.
Ibland hade jag önskat, att man kunde stänga av "arbetshjärnan" lika lätt, som man stängde dörren till klassrummet.
Tack för allt beröm om bilderna:) Det låter intressant med en molnbok. Hoppas verkligen att du hittar något där, som passar in på "mina" moln. Jag har heller aldrig sett något liknande och som sagt, formationen varade bara ca 10 minuter.
Ha det gott!
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards