Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Morgondagen!

Av Lambergsfrua - 11 oktober 2010 22:41

I morgon kommer en person från det företag, som ska hämta de onamnade cyklar, som vi rensade ur våra förråd i lördags. Vi har sett att några cyklar har hämtats av sina ägare och ställts tillbaka i cykelrummen igen. Man hade glömt att namna... Men det finns fortfarande ganska många kvar, som ingen vill kännas vid.    


Efter lunch har vi i styrelsen för vår brf ett möte med ansvariga från HSB angående uppdatering och eventuella ändringar i föreningens serviceavtal. Det är ett häfte med fullskrivna A4-blad, som nu ska behandlas. Vi har i alla fall kommit överens om, att fokusera på avtalets innehåll och inte utförandet. Fast jag undrar om det löftet kommer att kunna hållas...  


Dags att krypa ner i loppelådan - önskar er alla en god natts sömn!

Varma och soliga kramar!   

 
 
Ruth

Ruth

12 oktober 2010 10:00

Åter en natt med frost här också. Har gett upp mina blommor ute nu, orkar inte bära ut och in och täcka över med lakan, det är kört nu lixom, går inte att bromsa sommaren. Du har så mycket på din agenda, en hit och en dit, ständigt nya uppdrag och åtaganden. Njut av det härliga höstvädret också !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

12 oktober 2010 12:11

Tack, snälla, go'a och omtänksamma Ruth!
Ja, jag har en hel del för mig, det mesta självpåtaget och därför roligt. Och jag lovar, jag stornjuter av det underbara höstvädret också.
Trist när blommorna inte klarar vårt klimat. Min pelargon står under tak vid porten, så den brukar klarar sig ganska länge - och än så länge hänger den med. Två fina knoppar väntar på att få slå ut. Vi får väl se, hur det går med den saken.
Soligaste kramar till dig!

 
yvonne

yvonne

12 oktober 2010 10:34

Jag tror att en del lämnar kvar cyklar när de flyttar...gamla cyklar alltså. I vår källare står det riktiga vrak...

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

12 oktober 2010 12:08

Yvonne!
Ja jag är övertygad om att du har rätt. Vi har sett flera fall av det. Sen har vi problemet med cyklar son stjäls nere på stan, ställs vid något av våra cykelställ medan tjuven snabbt tar sig upp genom vår park till villaområdet bakom. Vill ju inte synas hemomkring eller hos den tillfällige värden med en stulen cykel. För iknte kan vi misstänka någon av våra egna medlemmar...? Eller???
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards