Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Full rulle!

Av Lambergsfrua - 28 oktober 2010 16:39

Nej, jag är inte full, om någon till äventyrs trodde det Rulle skulle visserligen kunna syfta på mig med tanke på att jag har en viss - hm - rondör.   


Men nej, jag menar att jag inte direkt fördriver dagarna med att sitta i gungstolen och virkar, eller vad man nu förväntas göra som silvergrå pantertant.   


I går var jag fullt sysselsatt med jobb åt vår brf, skrev protokoll från senaste styrelsemötet och sen traskade vi runt och delade ut det infoblad till medlemmarna, som jag skriver lite då och då. Bra motion med alla trappor...   Ett par vingar hade underlättat - det finns inte hiss i alla husen.


Idag har det varit veckohandling, tvätt och städ och nu ska vi snart iväg på ett HSB-seminarium om budget- och förvaltningsfrågor. Ganska intressant faktiskt - och i pausen får vi kaffe och smörgås   


I morgon återvänder jag till LBC och fraktsedlarna för att sedan styra upp till Sunne. Där ska vi äta gott och se farsen "Liket som visste för myclet" med bland andra Lasse Brandeby, Johannes Brost och Regina Lund. Mycket spring i dörrarna blir det och många skratt dessutom.


Önskar er alla en skön fortsättning på kvällen och en trevlig helg!

Soligaste kramar till alla som tittar in hos mig    


PS Det har varit och är fortfarande uselt med tid för bloggvandring. Hoppas ni har överssende med det, DS

 
 
Ingrid

Ingrid

28 oktober 2010 17:22

Man kan då rakt inte beskylla dig för att sitta och rulla tummarna. Det är full sysselsättning och det stämmer väl med vad man brukar säga. Man har aldrig haft så mycket att göra som efter det man blev pensionär.

Kram och ha en fin kväll!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

28 oktober 2010 22:37

Nej, så sant Ingrid. Jag fattar inte hur jag över huvud taget hann med att arbeta heltid hela livet. Nu gör jag inte det och hinner inte med hälften av allt jag vill göra. Kan det kanske bero på att allt tar lite längre tid numera ;)
Ha det gott!
Varmaste kramar till dig och din Åke!

 
Ingen bild

Sonen

28 oktober 2010 18:35

Måste bara säga att jag verkligen gillar din rubrikbild ;)

Lambergsfrua

28 oktober 2010 22:35

He he! Man har inte roligare än man gör sig :D
Varmaste kramar, Vännen!
Ma

 
Ruth

Ruth

28 oktober 2010 23:15

Förvånar mig att du hinner skriva inlägg här varje dag. Att du inte skriver i alla vänners kommentarer lastar jag dig inte för. Du är en mycket aktiv "Gråhårig Pantertant" hehe..
Dagen kanske kommer när du sitter i gungstolen och virkar grytlappar också :-) ingen förblir evigt ung, eller är det det? Det är nog bra för dig att ha ett och annat att pyssla med det håller dig ung (tror att du luras med din ålder :-)
Kram vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

29 oktober 2010 13:16

Nja, jag skriver nog inte riktigt varje dag, men nästan. Jag måste nog erkänna att jag saknar bloggvandringen en hel del, men det ska väl bättra sig med tiden ;)
Ja, jag kanske kommer att sitta i gungstolen (fåtöljen) med knappas med virkning eller stickning. Sådant är jag helt bedrövligt dålig på, tyvärr. Men kanske med ett korsord eller en bok om synen håller. Ja, lite lurar jag nog min ålder, men den rackar'n är inte helt lättlurad. Ibland talar den mycket påtagligt om för mig att leder (för att inte tala om skinn) har hängt med sen 1938...
Önskar dig en riktigt skön helg!
Mina varmaste kramar till dig min vän!

 
Love

Love

29 oktober 2010 00:12

Hej kära vän!
Tro inte att man hinner mer när man är helpensionär. Därför sitter jag här klockan 12 på natten. Fråga mig inte vart dagarna tar vägen.
Ja jag ligger länge på morgonen men sen bara flyger tiden iväg. Du verkar ha många järn i elden och fixar det bra. Om jag hade din utsikt från balkongen så bodde jag nog där dygnet runt.
Här händer det att jag sover på vår lilla balkong här uppe ibland för att se på stjärnorna och verkligen njuta.
Ser att du ska på skrattutflykt i kväll ja skratt bör man annars dör man och det vill vi ju inte än på många år.
Att ha Lukas boende här gör att skratten blir fler. Nu blir jag nog riktigt lärd också på gamla dar när jag läser hans läxor. Det är jättekul och han känner att någon bryr sig.
Något trevligt händer snart hos oss så kom och blogga in vet ja.
Ska hälsa på hos några fler vänner så fortsätt sova gott.
Kram din vän Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

29 oktober 2010 13:10

Tack min go'a vän för din långa, innehållsrika och trevliga kommentar :)
Jag är faktiskt helpensionär sen flera år, men jobbar på av bara farten - och trivs med det. Är tacksam så länge jag får vara frisk och orkar.
Att sova på balkongen under stjärnorna låter bara så romantiskt och härligt. Det kan ju inte vi, men njuter ändå i fulla drag av vår lilla kuvös :)
Det måste vara mycket speciellt och på många sätt en förmån att få ha Lukas hos er, att få ta del av hans vardag och känna att ni ger honom trygghet - så värdefullt!
Ja, jag måste föröka ta mig tid att bloggvandra. Jag saknar den kontakten just nu - men det blir bättre :)
Önskar dig och de dina en riktigt trevlig helg!
Mina varmaste kramar!

 
katsura

katsura

29 oktober 2010 21:44

Trevlig helg!

http://katsura.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

30 oktober 2010 13:01

Tack det samma!
Kramar!

 
Ingen bild

Kopings-Mailis

30 oktober 2010 13:08

Hejsan vännen!
Tittar in och önskar dig en Trevlig Halloween helg i Sunne och passa på att skratta och njuta.
Själv ska jag på lokalrevyn hemma i stan nästa söndag och den 26 november åker vi till Örebro på Hjalmars Revy.Kul att ha nåt och se fram emot.
Många Halloween-kramar från Mailis i köping.

Lambergsfrua

30 oktober 2010 17:25

Tusen tack Mailis!
Vi har haft hur roligt som helst! Så skönt att få skratta riktigt gott åt stolligheter. Trevliga händelser du har att se fram emot. Hjalmar tillhör en av våra favoriter och vi har varit i Örebro flera gånger och sett han revyer. Den 26/11 är vi i Wismar på julmarknad - det ser vi också fram emot.
Happy Halloween och ha en trevlig helg!
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards