Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Rolig film

Av Lambergsfrua - 15 november 2010 22:46

När vi kom hem från styrelsemötet i vår brf ikväll, satte vi oss vid TV:n och

och såg den inspelade filmen "Happy, Texas"


En helstollig komedi, som vi skrattade gott åt. Roligaste repliken kom från sheriffen, som beställde biff på en restuarang - blodig biff, ville han, riktigt blodig.


 "Av med horna, torka'ren i rumpan och hit me'ren!"

Ja, jag vet, min humor är väl inte särskilt sublim - he he   


Efter detta är det nog dags att krypa ner i loppelådan. I morgon väntar fraktsedlar på att scannas.


Varmaste kramar till er alla som tittar in hos mig.   

 
 
Ingen bild

Sonen

16 november 2010 09:06

Ha ha, den kommentaren hade jag glömt. Jag har själv sett den och jag håller med dig, den var helt klart en smula udda. Oftast är det emellertid de smala filmerna som är bäst, både när det gäller komedier och andra genrer. Ärligt talat vet jag inte när jag garvade senast åt en Hollywoodproducerad komedi, de lyckas ju tom sabba Rosa Pantern trots att Steve Martin bevisligen är en begåvad komiker ... i andra sammanhang. Det är klart, jag garvar som mest åt slapstick av den typ som Helan & Halvan utvecklade och som Peter Sellers fulländade. Har f.ö letat efter den franska filmen Galen till 1000, men har dessvärre inte lyckats finna den. Vore kul att se den igen efter alla dessa år ;)

/ Kram

Lambergsfrua

16 november 2010 18:48

Vad gäller Galen till 1000 kanske Pelle & Maria kan hjälpa till. De har ju hur många filmer som helst - men kanske inte den, förstås.
Ja, vi hade i alla fall roligt åt den här knäppa filmen, kanske mest för att skådespelarna var så go'a och småtaffliga..
Nu kom Pelle o Maria.
Många kramar,
Ma

 
Ruth

Ruth

16 november 2010 10:06

Det är så många program på tv som jag följer så jag blir knasig av det hela, alltid 2-3 program som jag får titta på i efterhand på datorn och PLAY, allting bara krockar. Så denna film du skriver om har jag missat. En härlig replik från sheriffen, vi har nog samma taskiga humor hehe..
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 november 2010 16:53

Ruth!
Jag håller med dig. Ibland känns det som om programmakarna anstränger síg för att få "mina" program att krocka.
Vet du, den där repliken fick mig att gapflabba på det mest okvinnliga sätt - och det fortsatte långt efteråt. Jag kan börja skratta även nu, när jag tänker på situationen :) Kul med taskig humor! :D
Soliga kramar till dig min vän

 
wiper

wiper

16 november 2010 10:16

Tack för filmtipset ;) den har jag inte sett. Skall se om jag hittar den på videoaffären. Den verkar kul och crazy :))

Ha en jättefin tisdag goa du
varma kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 november 2010 16:50

Tack Wiper!
Dagen har varit intensiv med jobb på LBC Frakt och protokollskrivning från gårdagens styrelsemöte.
Filmen hade i alla fall tre plus, men tycke och smak är ju så olika. VI hade i alla fall roligt :D
Soliga kramar!

 
Lena

Lena

16 november 2010 19:58

Tack för tipset! En film jag inte sett, tror jag.... Har en viss förmåga att somna till film iallafall på TV där det med jämna mellanrum visas reklam. Ha det så gott! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 november 2010 11:19

Lena!
Jag är precis som du, rätt vad det är slumrar jag till och missar en del av filmen. Därför försöker vi spela in filmer, som vi vill se för att kunna spola förbi reklamen.
Den här filmen var i alla fall inget sömnpiller, tyckte vi.
Önskar dig en fin dag!
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards