Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Jobb och is

Av Lambergsfrua - 17 november 2010 13:33

Snart slutar jag mitt jobb på LBC Frakt. Det som skulle bli en tillfällig hjälp med scaning av fraktsedlar blev till åtta månader!   Den första december börjar Elin sin anställning - en ung tjej som bland annat ska jobba deltid i receptionen och då även ansvara för scanningen. Det känns riktigt bra, faktiskt.


Jag är naturligtvis glad för extrainkomsten det här jobbet har gett mig, inte tal om annat. Jag har trivts med både jobbet och arbetskamraterna, men det har blivit lite mycket av det goda med två dagar i veckan på LBC och jobb på SDR-kontoret varje måndag. Dessutom är jag ju engagerad i styrelsen för vår bostadsrättsförening - sysslolös är jag sannerligen inte.   


I natt har det varit kallt, isen har lagt sig på Tjärnen och båtarna är uppdragna för den kommande vintern - nästan...


En ligger kvar vid sin bryggplats och en är redo att dras upp. Det blir att hakca sig fram genom isen för att komma upp på torra lnad - om det inte blir en ny mildperiod.


Önskar er alla en fin fortsättning på dagen.

Varma kramar!

 
 
Ingrid

Ingrid

17 november 2010 15:52

Jag jobbade också extra efter min pensionering, men till slut tackade jag nej trots att det var rätt kul att komma iväg lite. Men till slut kände jag att det fick räcka. Dessutom är det knepigt att gå in som extra efter flera månaders uppehåll, man glömmer ju och det blir nytt som man inte känner till.
Det var ett vackert foto från er tjärn!
Ha en fin onsdagskväll!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

18 november 2010 11:50

Min go'a bloggvän Ingrid!
Du har så rätt, någon gång måste man tillåta sig att säga stopp, trots alla positiva förtecken. Jag blir trött i knoppen efter en jobbdag. Så var det inte förr, men å andra sidan är jag ju inte 20 längre, inte ens 60;)
Mitt gamla jobb i skolan skulle jag varken vilja eller kunna gå tillbaka till efter alla år. Fördelen med scanningen är ju att det var helt nytt för mig - och skäligen enkelt ;)
Önskar dig och din Åke en fin dag.
Varmaste kramar!

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

17 november 2010 18:44

Här har ochså varit kallt i natt, men snön är borta.Isen har börjar lägga sig på sjön.
Det finns även här båtar kvar. Mina barn var så besvikna förr när dom drog upp båtara när det var fruset. >Dom sabbade skridskoisen!
kram och en skön kväll

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

Lambergsfrua

18 november 2010 10:42

Kristinakicki!
Jag förstår dina barn, som blev sura på båtägarna som förstörde skridskoisen :)
VI har fortfarande minusgrader och isen har blivit lite tjockare - och fortfarande ligger de två båtarna kvar. Man undrar ju hur ägarna tänker - eller om de kanske är sjuka. Inte för att jag är nyfiken, men jag skulle bra gärna vilja veta ;)
Önskar dig en fin torsdag!
Varm kram!

 
Suss

Suss

17 november 2010 19:25

Det blir väl skönt att vila ett tag, men jag tror, att den som är van att vara i farten gärna får sådana där extra jobb. Du är nog snart igång igen. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

18 november 2010 10:39

JO Suss, det är nog så, har man varit aktiv hela sitt liv och alltid engagerat sig i diverse saker, går det inte att bara trycka på OFF-knappen, när man man blir senior. Även fast jag är frisk och utan större krämpor känner jag ändå, att det har blivit lite för mycket av det goda den senaste tiden. Någonstans tar väl åldern ut sin rätt i alla fall.
Just nu känns det skönt att få trappa ner lite ;)
Varma kramar!

 
Ruth

Ruth

17 november 2010 23:33

Kommer att bli skönt för dig att få vara lite mera pensionär även om du har andra åtaganden kvar. Du kan inte vara som "Spindelmannen" resten av ditt liv, en här och en där. Tror säkert att din go'a gubbe kommer att uppskatta lite mera tid med dig.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 november 2010 10:34

Min go'a vän Ruth!
Du har så rätt! Det har blivit liiiite för mycket den senaste tiden och vissa dagar har det känts att jag inte är 20 längre - ja inte ens 30, 40 eller 50 ;). Jag blir inte trött i kroppen men i knoppen. Så var det ju inte förr.
Och du har också helt rätt i att MiML tycker det är ganska trevligt, att jag är hemma lite mer - och det är väl ett gott tecken :)
Önskar dig en fin torsdag - och tack snälla för att du är så flitig att kommentera hos mig, trots att jag är en usel bloggvandrerska för närvarande.
Varmaste kramar!

 
wiper

wiper

18 november 2010 12:28

Förstår att det kan bli lite för mycket för du är ju så engagerad i annat också. Kul att du trivts så bra och att ha bra arbetskamrater är a och o.Kul att få se dig vid skärmen så fint leende mot oss ;)

Vilken fin vattenbild. Vi har kallt i dag också men ingen snö.

Ha en jättefin dag själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 november 2010 23:07

Tack go'a Wiper!
Fotot har dotter Maria tagit. Det här blev hyfsat bra, de två andra hon tog gjorde mig inte full rättvisa, om man så säger *garv*.
Ja, nu har jag bara ett par gånger kvar med scanning, innan jag kan ägna mig mer åt släktforskning ;)
Ha det gott!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Maria

18 november 2010 17:24

Tänk vilken tur att vi haft/har dig!
Kram Maria

Lambergsfrua

18 november 2010 23:04

Tusen tack Gumman!
Det värmer ska du veta :)
Stor kram,
Ma

 
irja

irja

19 november 2010 00:35

Kära Lambergsfrua !!!
Lagomt är ju allra bäst, men när skall man veta vad som är lagomt? Visst är det kul att ha något att göra, utöver de vanliga, men även skönt med egen tid,,, Idag har vi gjort underarbetet och målat taket, imorron blir det att sätta igång med tapeseringen,ska bli kul.....
Kylan håller i sig än men bara -15 grader just nu...Ha det bäst.... KramiZ IA....

http://40-talisten

Lambergsfrua

19 november 2010 10:20

Oj oj oj, kära Irja!
BARA -15! För mig är det rena ishavskylan, vet du;) Jag skojade med Berith om det på Facebook för en tid sedan. Jag tycker -5 är fullt tillräckligt, fast vi har nog lite råare kyla här än vad ni har däruppe. Torr kyla känns inte lika kall.
Vad roligt det blir att få så fint i huset. Blir ni färdiga till jul?
Ja du Irja, det där med lagom är svårt. Vad som är lagom för Lisa är kanske alldeles för mycket för Kalle - eller tvärtom.
Nu önskar jag dig en riktigt trevlig helg med renoveringsjobbet. SE bara till att unna er lite vila och avkoppling också :)
Mina varmaste kramar till dig min vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards