Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

49-årsjubileum!

Av Lambergsfrua - 22 december 2010 17:27

I morgon den 23 december är det 49 år sen MiML och jag gifte oss.

Av tradition firar vi med rotmos och julkorv! Vad har nu det med fest att göra, eller jul för den delen?  För nytillkomna vänner som vill veta varför och för "gamla" vänner, som inte har belastat minnet med sådana oväsentligheter, går det bra att läsa förra årets förklaring här


Jag kom just nu att tänka den julen vi firade i New York, när Sonen bodde där. Han hade verkligen ansträngt sig till det yttersta för att få tag i rotmos, men där gick han bet. Korv ja, och fin kokt skinka med diverse tillbehör, men inte rotmoset. Det hade vi ju inte heller räknat med.  Det gick så bra ändå och det var både gott och trevligt.


Önskar er alla en skön kväll!

Varma kramar   

 
 
Anita

Anita

22 december 2010 18:19

GRATTS så här kvällen innan. Nu har jag för en gångs skull varit ute i god tid ;-))Hoppas att korven och rotmoset kommer att smaka. Vet du, jag tycker det är en strålande idé att fira med den maten. Jag skall friska upp minnet nu och se varför ni valt just den maträtten.
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

22 december 2010 19:51

Tack, tack! Då vet du nu, att den maträtten inte var mitt val, om man så säger ;) Men det har blivit en kul tradition :)
Varmaste kramar till dig min vän!

 
yvonne

yvonne

22 december 2010 19:07

Jag älskar rotmos! Men inte köttkorv och inte heller julkorv eller värmlandskôrv utan fläskkorv ska det vara! Men visst är oxfilé godare ;) Be honom bjuda dig på Via Appia nästa år :D

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

22 december 2010 19:49

Yvonne!
Det finns många maträtter som jag tycker är godare än just rotmos och korv av vilket slag det vara månde - men vi kan nog inte frångå traditionen ens när vi firar 50. Via Appia har vi besökt och dit går jag gärna en annan dag.
Varma kramar!

 
Ailas

Ailas

22 december 2010 19:19

Grattis till att ha klarat så många år tillsammans! Inte dåligt! Nästa år smäller det stort... undrar var ni kommer att fira då. :)

Jag vill tacka dig för goa kommentarer och trevlig bloggsamvaro under året. Har verkligen njutit av alla dina fina bilder bland annat. Passar på att önska dig och familjen en riktigt GOD JUL!

Julkram!

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

22 december 2010 19:47

Åh tusen tack, Ailas!
Jag säger tack det samma till dig angående bloggvisiterna. Det har varit både intressant och givande. Nu ser jag fram mot en fortsättning nästa år.
Önskar dig en riktigt trevlig jul och ett gott nytt år!
Varm kram!

 
Ingen bild

Maria

22 december 2010 19:22

Ser fram emot morgondagens rotmos! Det är då julen börjar :D
Kram Maria

Lambergsfrua

22 december 2010 19:44

Japp! Du har helt rätt.
Ni är så välkomna :)
Kramar,
Ma

 
Ingegerd

Ingegerd

22 december 2010 19:56

Nu har jag läst historien om rotmoset och förstår så väl att ni fortsätter med den traditionen. Med gott humör och humor kommer man långt. Det är också något som präglar Ditt bloggande, det har varit en mycket givande och trevlig läsning, jag är så glad att jag hittat Din blogg! God Jul!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=22194620

Lambergsfrua

22 december 2010 22:08

Åh Ingegerd, tusen varma tack!
jag har varit så dålig på att bloggvandra den senaste tiden, men när jag går in hos dig känns det alltid trevligt. Jag ska bättra mig på nya året ;)
Önskar dig och familjen en verkligt fin och mysig jul och ett riktigt Gott Nytt År!
Varm kram!

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

22 december 2010 23:31

Ett stort grattis till eran dag imorgon.
Jag önskar er ochså en riktigt trevlig och rolig Jul!
Rotmos är det bästa man kan ha bordet här hos oss!
Varma kramar

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

Lambergsfrua

23 december 2010 14:44

Tusem tack Kristinakicki!
Vi förbereder för rotmosmiddagen och dottern har varit här med en kasse paket som ska läggas under granen. Vi firar lite i förväg för hon och hennes lilla familj ska fira tillsammans med Svärsonens föräldrar i år.
Stor varm kram tillbaka!

 
Ingen bild

Sonen

23 december 2010 07:43

Nä, det blev ingen rotmos i NYC, men å andra sidan blev det ju limousine från flygplatsen. För övrigt en väldigt trevlig och lyckad jul.

Grattis på bröllisen! / Kram

Lambergsfrua

23 december 2010 14:42


Tack Peter!
Ja du, den där limousinturen från flygplatsen in till stan var en riktig höjdare och något vi aldrig glömmer :) Synd bara att det gick så fort att komma fram - vi hann ju inte njuta av allt det goda som fanns i kylskåpet - he he;)
Stor varm julekram!
Ma

 
wiper

wiper

23 december 2010 12:38

Trodde inte att ni varit gifta så länge. Grattis båda två ;) Hoppas ni hade ett fint firande.

Jag vill önska dig och din familj en

God Jul och ett Gott Nytt År

Det har varit så kul att få följa din fina blogg

Varm julkram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

23 december 2010 14:39

Tusen tack, go'a Malin!
Vi firar med rotmosmiddag tillsammans med Dottern och hennes familj. Sonen firar med vänner i Göteborg.
Önskar dig också en od Jul och ett riktigt lyckosamt Nytt År!
Stor helgkram,
Gigi

 
Ingen bild

Herrhags-TK

23 december 2010 18:30

Grattis på 49-årsdagen. Hoppas rotmoset smakar smaskens.

God Jul till dig och mannen också! Med hälsningar från andra sidan Hammaröleden, även om julafton kommer att firas i hemtrakterna runt Arvika. :)

Lambergsfrua

24 december 2010 11:02

Tack Herrhags-TK.
Rotmoset var bra - inte riktigt min favorit om man så säger, men en gång om året är det helt OK ;)
Önskar dig och din familj en riktigt fin jul.
Ta det lugnt i trafiken till och från Arvika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards