Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Lambergsfrua - 17 januari 2011 16:38

Med åldern är det ett ofrånkomligt faktum, att läpparna blir allt tunnare. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med mina läppar och har heller inte  funderat på att spruta in något i dem för att få dem fylligare. Men ibland får man hjälp på traven antingen man vill eller inte.


Vid hemkomsten från jobbet i eftermiddags, parkerade MiML bilen på vår P-plats. Jag åtog jag mig att utmana isvallarna och försiktigt och ta mig fram för att sätta i motorvärmarsladden. Jag har rejäla kängor med inbyggda dubbar, vilket MiML inte har, så jag kände mig lite småkaxig.  Kvinnor kan, ni vet  


Kontakten hängde snyggt och prydligt på elstolpen, men en bit av sladden hade fastnat lite i snön. I stället för att ta tre steg till på isen för att lösa problemet, ryckte jag till - och loss flög kontakten med fart. Rakt på min mun.   


Det blev ett litet sår av tanden på insidan och underläppen svullnade till en sån där plutmun, som många tjejer eftersträvar. Så nu ser jag ut som de - snabbt, effektivt och absolut gratis...   


Ska snart ta min nya mun och gå på styrelsemöte i föreningen - ser fram mot alla beundrande blickar och kommentarer - he he


Ha en skön kväll!

Varma kramar,

Lambergsfrua

Av Lambergsfrua - 17 januari 2011 10:37

Jaha, så startar vi då en ny vecka med gråväder och några plusgrader - och svinhalka. Inte för att jag vet om svin är särkilt hala - borde man inte säga ålhalka istället?


Dottern med familj var här på middag igår - trevligt som vanligt.   



Jag är rädd för att jag var en ganska dålig värdinna, för jag satt med Barnbarnet vid datorn ganska länge och fick hjälp med en del saker. Värdefullt!   


Snart dags att ge sig av till veckans jobb - fyra timmar på Svensk Direktreklam (SDR)


Önskar er alla en bra dag - och var försiktiga därute!   

Varmaste kramar.

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards