Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Googla på sig själv

Av Lambergsfrua - 22 januari 2011 16:07

Idag har jag roat mig med att googla på mitt namn och det var ganska intressant. Det är imponerande vad snabbt man kan få fram "fakta" om en person och även sin egen.   


Ett par saker förbryllade mig. Jag finns med i något som heter Min karta (tror jag att det var), där jag står presenterad i jagform. När jag försökte gå in för att se mer, gick inte det utan att jag angav lösenord. Va? Jag vet inte ens om, att jag har varit engagerad på den sidan, så jag har varken användarnamn eller lösenord. Eller har jag det? Man blir ju tveksam.   


Nu var det inga konstigheter som stod om mig där, så jag struntar i det. Roligare var det då att kolla på Lambergsfrua och kära nån så många träffar jag fick - som gick till mina olika blogginlägg, förstås.


Där fanns också en länk till Värmlands museum med presentation både av den "äkta" Lambergsfrua och Sola i Karlstad.


Dagens längd på min breddgrad är nu 7 timmar och 14 minuter - och solen tittade fram vid solnedgången, som så ofta här under mulna dagar.


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

Varma kramar,

Lambergsfrua   


PS Jag gick in igen på Min karta och då hittade jag en fråga som jag har ställt där för länge sen angående Ösmo kyrka. Ingen har svarat och det hela har helt fallit i glömska för mig. Så kan det gå, när man är ute och fladdrar på nätet;) DS

 
 
yvonne

yvonne

22 januari 2011 16:31

Jag har ett väldigt ovanligt efternamn så om man googlar på det så är man säker på att det inte är nån annan... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

22 januari 2011 17:21

Ja, men det har jag också eftersom MiMLs pappa bytte till sig det från Eriksson redan 1928. Så det är absolut mig det handlar om där på Google. Jag har dessutom ett synnerligen ovanligt förnamn, så det finns inget att missta sig på där;)
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

 
Kristina

Kristina

22 januari 2011 18:12

jag har också märkt detta. När jag skrivit om teater så finns det med på stadsteaterns sida.
Jag fattade inte det från början.
Tack för besväret med min blogg, jag var nog lite delaktig i detta.
Men nu är jag glad att det funkar.
många kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

23 januari 2011 12:36

Ja du, det är lite överraskande det här, att allt man skriver på nätet finns kvar någonstans.

Det var mer besvär för dig min vän än för mig. Jag klantade mig, så är det bara.
Önskar dig och de dina en skön söndag!
Varma kramar,

 
yvonne

yvonne

22 januari 2011 20:25

Jag har också ett ovanligt förnamn ;-) Ja, jag heter Yvonne också, men det är inte så jag tilltalas. Tänk människobarn :-D Mitt efternamn är köpt på 50-talet av mina föräldrar som då hette Gustavsson...

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

23 januari 2011 12:34

Intressant detta med namn. Jag heter Birgitta som tredje namn. Jodå, jag har utrustats med tre, fast mitt tilltalsnamn är tillräckligt udda för att särskilja mig från resten av mänskligheten;)Jag hade så innerligt gärna kallats Birgitta i stället, men nu är jag helt nöjd med tingens ordning.

Jag förstår dem som byter sitt son-namn mot ett annat. Det underlättar i många sammanhang.

Önskar dig en skön söndag!
Kram,

 
Ingrid

Ingrid

22 januari 2011 21:15

Hejsan!
Visst är det intressant att googla på sitt namn och se på så många ställen man finns med. Man hittar en massa sidor och inlägg som man glömt för länge sedan.

Tack för dina kommentarer hos mig. Efter den här dagens genomgång ska jag nog försöka hjälpa vår ordförande med hemsidan och lite annat. Han är lite dattlig och ser väldigt dåligt och då är det inte lätt minsann.

Varma kramar till dig och maken och ha en riktigt härlig helg!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

23 januari 2011 12:28

Ja precis, Ingrid! Jag hade ju till exempel helt glömt bort det där jag skrev om Ösmo kyrka på Min Karta. Var jag hittade just den sajten minns jag inte heller;)
Grattis till jobbet med hemsidan för SPF - eller jag borde snarare säga grattis till SPF!
Sen måste jag komma ihåg ordet dattlig - underbart :) Är det dialekt eller "eget"?
Önskar dig och din Åke en skön söndag!
Varma kramar

 
Ruth

Ruth

23 januari 2011 00:10

Måste skratta, detta måste jag också prova, här är det en till som finns över allt, man skriver olika lösenord och glömmer bort dom. Ofta så loggar man in med e-postadressen, den kan man ju, har man glömt lösenordet så får man oftast ett nytt. Nu har jag något att utforska i morgon, nu måste jag sova.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

23 januari 2011 12:25

Ja men visst Ruth, det är som att gå på upptäcktsfärd;)
Önskar dig en trevlig söndag!
Varma kramar!

 
Calma

Calma

23 januari 2011 00:20

Hej å dej!
vad spännande o vad skrämmande,man vet att man ej varit på nämnda sida o ändå,hmmm

Ja kul med namn,man kanske skulle testa,*L'*

Skriver ej mer nu,det är redan söndag,har noterat min dag hos mej,nu sängen,
kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

23 januari 2011 12:24

Calma!
Ja, klart man ska kolla vad som finns skrivet om en själv på nätet. Har man rent samvete, tror jag inte att man behöver oroa sig. Och skulle någonting kännas helt stolligt, kan man ju kontakta någon på den sajten och försöka få rättelse. Hur det fungerar vet jag å andra sidaa inte.
Hoppas att du sovit gott och får en trevlig söndag.
Varm kram!

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 januari 2011 14:18

Ja, det är kul att googla på sitt namn...brukar själv göra det då och då.
Får upp en massa sidor, som min egen hemsida, egen blogg, inlägg i andra bloggar, forum osv.
Men även hittar ibland ställen där jag finns med som jag inte har en aning om att jag varit
Ha en fin fortsatt söndag
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

23 januari 2011 15:25

Jo, men visst är det så Inger Maryissa. Jag blir så glad varje gång du tittar in och skriver något - jag själv har varit usel på att bloggvandra ett tag nu.
Önskar dig en fortsatt bra söndag!
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards