Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Bisarrt

Av Lambergsfrua - 25 januari 2011 11:33

Den lilla taxibussen svänger upp på gårsdplanen framför huset och MiML hoppar in bredvid chauffören. Jag har fortfarande nattlinnet på mig och undrar om mina kläder finns i väskan, var den nu är. Passar på att stänga till våra egna bildörrar, som står öppna, innan jag kliver in i taxin. En manlig medpassagerare tittar förundrat på mitt nattlinne, men säger inget.


Den där soppan vi ska ha till middag, räcker nog inte till tre. Vi har fått besök av goda vännen M, som ska dela vår måltid. Funderar på om jag ska dryga ut soppan med två eller tre potatisar och kanske ett par morötter. "Tre räcker" säger MiML. Tre blir det, som ska skalas.


Tittar ut genom köksfönstret, isen har bildat sprickor över till andra sidan sjön och där går ett lämmeltåg av männikskor till vår sida. Men det måste ju vara blött i sprickorna! Ingen klagar över det utan verkar närmast lyckliga.


Vaknar lätt förvirrad. Det jag upplevt känns så verkligt, att jag en kort stund måste fundera på, om vännen M finns i huset och ska dela soppa med oss.


Drömtydning är inget jag sysslar med eller ens tror på, men nog kan det bli mer än bisarrt, när hjärnan ska rensa bland alla intryck och tankar som har samlats där under dagen.


Nu ska jag snart gå ut - men nattlinnet får stanna hemma   

Önskar er en bra dag!

Varma kramar,   

Lambergsfrua



 
 
yvonne

yvonne

25 januari 2011 12:17

Misstänkte när jag började läsa att det var en dröm ;-) Jag drömmer alldeles för mycket och kommer ihåg det mesta. Har två nätter i rad färgat håret (först rött och sen blått) Vad det ska betyda vill jag inte ens spekulera om!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

25 januari 2011 15:29

Jag brukar inte komma ihåg drömmarna och om jag gör det är de oftast vaga. Den här kändes så levande.
Hårfärgning kan väl bara betyda, att du vill förändra färgen på ditt hår ;)
Kramar!

 
Ingrid

Ingrid

25 januari 2011 12:51

Det var ju tur att du inte gav dig iväg ut i bara "särken"!
Visst är det märkligt hur man kan röra till det i drömmarna. Vad är det som händer i huvudet egentligen?
Här snöar det och nu ska vi åka till Klintehamn och handla, så det blev ingen promenad i dag heller.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

25 januari 2011 15:28

Drömmar ska ju vara en rensning av hjärnan sägs det. Då kan man ju börja undra, hur det ser ut därinne mellan öronen ;)
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sussie K

25 januari 2011 13:21

Hihihi,kollade du en gång extra att du säkert var påklädd?

Lambergsfrua

25 januari 2011 15:27

Jag lovar, Sussie - särken blev nog kvar i taxin - flabb, flabb!
Kram!

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 januari 2011 13:40

Ja, man kan verkligen drömma konstiga drömmar...som jag också berättade om för ett par dagar sedan
och ja...hur underliga drömmarna än är så känns de så verkliga när man drömmer dem
Ha en fin fortsatt dag
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

25 januari 2011 15:26

Kära Inger Maryissa!
Drömmar är knepiga och man vet varken ut eller in, när man väl vaknar.
Varma kramar!

 
Ruth

Ruth

25 januari 2011 16:32

Blev först orolig att det hänt något med dig eftersom du bara var i nattsärken :D dess bättre visade sig att det var en dröm. Råkar man vakna när man är mitt uppe i drömmen så kommer man ihåg det mästa. Många otroliga berättelser har man kunnat förtälja om man bara hade skrivit ner det. Du får köpa dig en bok om *Drömtydning*. Kanske såg du något program på TV i går, eller läste några rader i en bok som återspeglade sig på natten.
En förbryllande dröm.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 januari 2011 17:11

Nej go'a Ruth.
Inget har hänt, som tur är. Den här drömmen var så verklig att jag faktiskt inte var säker på om det var en dröm eller på riktigt.

Soppa hade vi ätit till lunch, middagsmaten drygade vi ut så den skulle räcka till oss två - dock inte med potatis. Pratade i går kväll om att bjuda hem goda vänner, så det var troligen den delen som spökade.
Det där med taxin vet jag inte, hur jag fick till det.
Det var folk ute på isen igår men de gick inte i någon spricka. Så visst var det en salig mix av händelser och tankar. Skönt att man oftast inte minns sina drömmar.
Önskar dig en skön kväll!
Varma kramar,

 
Margit

Margit

25 januari 2011 17:22

Så roligt att läsa om dina "festliga" drömmar!! OCh att du kommer ihåg..och kan skriva ner det sedan på dagen!
Jag brukar också drömma...MEN på morronen ..så är det som "bortsopat" från mitt minne!!
Man undrar ibland...VAR kommer alla konstiga drömmar ifrån??? För det kan ju vara hur toligt som helst...
Idag har vi haft en "bara vara dag", igen..och det gör inget för även dom dagrana gås så fort...fastän man inte gört nåt speciellt...Naturligtvis...så sitter jag många timmar vid datorn om jag skulle ta tid..och räkna ihoo den. Bloogen , att läsa, göra och försöka skriva kommentarer,,(och där känner jag att jag brister) Sen facebook...kolla, läsa, "gilla", lägag in biulder och skriva lite kommentarer där också..och kanske vad jag gör...eller skall göra...eller HAR gjort...
Samtidigt är det bra att ha "nåt för händer"..så man inte bara sitter och"gör ingenting alls"..
Önskar dej en trelig kväll!!!
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

25 januari 2011 19:58

Men kära vän, precis så¨är det ju. Man säger :gör ingenting" men ä ändå fullt sysselsatt med aktiviteter vid datorn. Att blogga, svara på kommentarer, kolla andras bloggar och skriva kommentarer, kolla Facebook och "gilla" eller kommentera tar sin rundliga tid. Jag måste erkänna att jag inte har tid att bloggvandra varje dag - fast jag skulle vilja. Det är ju så roligt :)
Den saken är klar, Margit - vi sitter definitivt inte i en gungstol och rullar tummarna ;)
Önskar dig och din Lasse en skön och avkopplande kväll.
Varma kramar!

 
Kristina

Kristina

25 januari 2011 22:22

Jag råkade också ut för en så verklig dröm i natt.
Den var så verklig den handlade om att jag var i mitt föräldahem med en dagisgrupp som jag arbetade med för 28 år sen.
Mitt föräldrahem såldes i sommras men jag var där inne ändå och rotade i deras grejer och barnen fick leka med dem. Huset håller på att helrenoveras.
Rätt som det var kom hantverkarna och jag fick panik och började städa men jag kom inte ihåg var allt skulle vara så jag fick nästan panik.
Jag känner själv att jag bearbetade i drömmen om saknaden av mitt föräldrahem.
Jag håller med dig det känns lite konstigt när man vaknar efter så tydliga drömmar.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 10:37

Det låter helt vettigt, det du säger om att saknaden bearbetade du i drömmen. Antagligen blev det så levande för att föräldrahemmet är förknippat med så starka känslor och många minnen.
är det ni själva som låter renovera det eller är det andra ägare?
Önskar dig en riktigt bra dag!
Varma kramar,

 
Calma

Calma

25 januari 2011 22:46

Hej!
Ja,i drömmens värld kan allt hända ,tydligen,haha
Häftigt,gav ett gott skratt,tack,
Ha det så bra
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 10:34

Visst är det skönt, när man skratta åt stollerierna som pågår i ens hjärna nattetid. Det är ju bara inte klokt så dumt det kan bli.
Ha det gott!
Varma kramar,

 
wiper

wiper

26 januari 2011 08:24

Först trodde jag din man blivit sjuk och måste åka iväg medans du inte var klädd än. Sen förstod man och det var målande berättat. Drömmar kan vara hur konstiga som helst och jag har en drömbok som jag läser i när jag drömt och till min förvåning så stämmer det ofta. Skall gå och kolla i min bok ang din dröm.

Ha en fin dag
sköt om er båda två
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 10:33

Vad roligt med en drömbok:) Fast ibland kanske det kan vara lite skrämmande också att få veta sina djupaste tankar...
Ha en bra dag!
Varma kramar,

 
Anita

Anita

26 januari 2011 08:56

De första raderna fick jag läsa 2 ggr för det stämde inte in riktigt det där att du skulle åka iväg i taxi med bara nattlinnet på ... 10-öringen åkte ner och jag förstod plötsligt att det måste vara en dröm ... jaa du, i drömmarna kan vad som helst hända. Jag kommer sällan ihåg mina drömmar och det är nog tur det.
Ha det riktigt gott min kära vän !!! Stor kram !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 10:31

Kära Anita!
Ja, det är nog skönast om man inte minns sina drömmar. Då slipper man fundera på dem sen;)
Ha en härlig dag min vän!
Varma kramar,

 
Ingen bild

Sonen

30 januari 2011 08:52

He he, bra skrivet. Jag drömmer de mest bisarra historier och mår nog bäst av att inte få dem tolkade mer än nödvändigt ;)

Har f.ö skaffat ett nytt tangentbord så jag kan skriva framför datorn igen. Förmodligen blev det lite väl billigt eftersom det piper, men jag kan nog stå ut med den saken.

Kram

Lambergsfrua

31 januari 2011 19:31

Grattis till nya tangentbordet! Det är så irriterande, när grejerna runt datorn inte fungerar. Men piper??? DEt kan väl inte vara bra;)
Varma kramar,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards