Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Solen skiner!

Av Lambergsfrua - 26 januari 2011 13:34

Visst känna liet helt underbart, när dagen är ljus och solig. Knappt -9 får man väl säga är OK denna bistra viter.


På löpsedlarna hotar man nu med att den stränka kylan kommer tillbaka och vi får ingen vår förrän i april   


Har inget särskilt att berätta, så jag önskar alla en fin dag!

Varma och soliga kramar   

Lambergsfrua

 
 
Susanne

Susanne

26 januari 2011 15:22

Solen har skinit här nästan hela dagen...och jag har suttit "instängd" på jobbet :-(

Susanne

http://kandy.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 16:51

Visst är det typiskt - och sen när helgen kommer blir det säkert mulet och kallt med snålblåst;)

 
wiper

wiper

26 januari 2011 18:16

Håller med dig. Det är helt underbart ute nu. Jag vill själv suga på vinterkaramellen ett tag till ;)fast jag förstår att många andra vill ha vår och sommar

Ha en fin kväll
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 12:11

Hm, ja, vinterkaramellerna får gärna ta slut för mig. Jag är mer för vårkarameller ;)
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ingen bild

sussie k

26 januari 2011 18:43

Jag har hört att det ska bli tidig vår och den ska vara varm... Vi får väl se vem som har rätt =)

Lambergsfrua

27 januari 2011 12:10

Åh Sussie, jag hoppas att du har rätt ;)
Kram!

 
Kristina

Kristina

26 januari 2011 21:13

Solen sken här också idag.
jag går tillbaka till min dröm.
Min pappa är 95 år och Midsommarafton ringde han mig på kvällen och hade bestämt sig för att flytta från huset till en Lägenhet.
Huset har ett toppenläge med utsikt över sjön.
Det är jättestort med flera tllhörande byggnader.
Jag och mina syskon röjde hela sommaren.
Vi har sålt huset som var i dåligt skick.
Ett jättetrevligt ungt par har köpt det, och ska helrenovera hela huset.
Det är stor tomt med många fruktträd som jag saknar.
Men det känns skönt att det är sålt, det var jobbigt sista tiden han bodde där.
Det kändes riktigt bra att beräta detta för dig.
roligt att du visade intresse.
Varma kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 12:09

Tänk att få ha sin pappa kvar så länge - det är en gåva, faktiskt. Min mamma dog när hon var 65 och pappa skulle just fylla 70, när han dog.
Det måste vara skönt för din pappa, att få komma till lite mindre bostad, som inte kräver så mycket.
Självklart blir det tomt, när föräldrahemmet ska röjas ur och säljas. Det är ett tufft jobb på många olika plan - både fysiskt och känslomässigt.
Då är det ändå en lättnad att de nya ägarna känner för huset och satsar på en rejäl renovering. Troligen kan både du och dina syskon få titta in där nån gång och kanske få lite frukt från trädgården också.
När mina föräldrars sommarställe i Stockholms skärgård såldes var det också jobbigt, men jag ångrar mitt återbesök efter nya ägarnas ombyggnad. Det fanns inget kvar av det gamla, allt var ombyggt, tillbyggt och totalrenoverat. Den lilla trädgården med buskar och träd var utplånad och en gräsmatta anlagd. Jag vill minnas det som det var när jag växte upp och med hjälp av gamla foton kan jag det numera.
Önskar dig en bra dag!
Varma kramar!

 
cilla

cilla

26 januari 2011 22:17

läkaren säger att det inte är någon övergångs besvär men vem vet jag kanske håller på att bli ett monster, haha. tack för att du bryr dig, ja min son har en underbar läkare tack och lov. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 12:01

Monster tror jag INTE att du håller på att bli. Om nu läkaren så bestämt påstår att det inte är övergångsbesvär, vad har han/hon då för förslag, kan man undra. Om det är en han, vet han ju inte mycket av egen erfarenhet i alla fall;)
Ha det gott!
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

26 januari 2011 22:35

Solsken och vackert även här, men kyligt, så det är inte bara i Karlstad som solen skiner:D Hoppas snön ligger kvar till påsk i Norra Värmland, då blir det åka av på Höljessjön.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 11:59

Mm, jag vet att du har ditt hjärta kvar uppe i Nordvärmland - eller halva hjärtat i alla fall;)
Vår granne som har en präktig stuga i Höljes (stor norsk timmerstuga på andra sidan bron över älven) är i Karlstad just nu, men längtar ständigt tillbaka.
Önskar dig en skön dag i solen :)
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 januari 2011 23:18

Ja, det är härligt när solen är frammme
vi behöver den verkligen och speciellt på vintern
Jag har också läst om att den stränga kylan är på väg tillbaka och kan stanna länge
Hoppas de som "spår" detta väder har fel
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 11:57

Vi bestämmer du och jag, att inte lita alls på väderprofeterna;) Då mår vi mycket bättre :)
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Agneta

Agneta

27 januari 2011 02:17

Hej!
Ja du, vinter har vi fått med besked som när jag var barn. DÅ var det alltid snö och fint lagom till februarilovet som ägnades åt uteaktiviteter :-) DET var tider det. Ingen TV fanns eller annat tekniskt, så frisk luft och motion blev det i stället :-)

Den där drömmen du hade var intressant och visst
är det viktigt att vi drömmer för att rensa ut hjärnan. Utan drömmar skulle vi bli tokiga och hjärnan sulle svämma över...
Du blev av med lite "stress" i den, tror jag. "Matstress"...fr. resan :-))))

Dina solnedgångsfoton är väldigt vackra och "värmande" för ögat och själen :-)

Såg du, som jag, på SVT1 och uppdrag granskning? Om inte, så se reprisen eller på webben...usch o fy för IEKA och Kamprad....en så´n usling. "Pengagalen" är väl som en drog, kan jag tro och han har då drabbats ordentligt. Är man inte nöjd med några miljarder, en flott villa i Lausanne utan dessutom ansöker om folkpension samtidigt som man undanhåller staten på runt 100 miljoner i skattepengar/år....usch!
Tur att jag inte är kund i den butiken som ger honom svarta pengar på allt som säljs! Lagligt, dessutom :-(

Nu är det dags för sängen..Zzzzzzz
Tack för ditt besök :-)
Visst blir man så himla glad när någon lämnar några rader?
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

27 januari 2011 11:56

Tack kära du för långt innehållsrikt och intressant kommentar! :)
Visst påminner det här om de så kallade krigsvintrarna på fyrtiotalet. Då var det ju rejält med både snö och kyla. Och det var ALLTID snö på sportloven, när jag gick i skolan;) I alla fall minns jag det så. Mycket skidåkning och skridskoåkning blev det, även om jag inte var bra på någotdera.
"Matstress" he he - ja kanske det. har bara inte tänkt på det. Undrar vad nattlinnet betydde då *fniss*
Jodå jag såg Uppdrag granskning och såg i morgontidningen att Kamprad tillstår sin dolda fond.
Sen är jag lite tveksam till vinklingen i programmet - alla de där pengarna har han ju inte tjänat i bara Sverige. Det är väl från alla varuhusen i hela världen. Eftersom karln inte bor i Sverige, kan väl knappast de inkomsterna vara skattepliktiga här.
Jag tror att det finns fler aspekter på de här fonderna, än vad som visades i gårdagens program. Josefsson är en hejare på att gräva, men han gräver så att det ska passa hans syften - avslöja "kapitalet".
Så som sagt, jag är kluven.
Önskar dig en bra dag!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Calma

Calma

27 januari 2011 10:17

Hej på dej!
Ja,du det var kallare igår,-7,hade vi,idag är det -6,,men härligt solsken,,
Vi får härda ut o längta ett tag till,tills våren kommer
Önskar dej en bra dag
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

27 januari 2011 11:46

-12 här och strålande sol. Vi ska nog stå ut till det blir varmare och skönare ute;)
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards