Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Några skrämselbilder ;)

Av Lambergsfrua - 26 februari 2011 13:24

Jag fortsätter att "blombomba" Kung Bore - nån gång ska han väl fatta vinken och ge upp   


 

Fast han är envis - vi har haft lätt snöfall här i morse   


Bäst jag lägger in en blombild till. Jag vet inte vad busken heter, men blommorna är vackra och skirt rosa. Det du Bore, de' e grejer de'!


Önskar er alla en mysig lördag!

Varma kramar,   

 
 
yvonne

yvonne

26 februari 2011 13:57

Ja, vi tåga i samlade led och demonstrera mot vintern! Bloggdemonstration! ;) Härligt med blommiga bilder...Inte många blommor att skåda än, men det droppar från taken i alla fall :) Vet inte heller vad rosa busken heter...det finns så många blommiga buskar. Är det i Stadsträdgården? Där finns mycket tjusigt. En del borde blomma nu till o med. Trollhassel t.ex. Måste ta en sväng och kolla nån dag... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

26 februari 2011 17:48

Nja, den här busken tror jag är fotograferad nånstans på östra/södra Herrhagen på väg till Dottern. Jag får kolla igen i vår. Stadsträdgården får absolut flera besök av oss på våren liksom Sandgrundsudden - mängder av ljuvliga blommor på båda ställena.
Trollhassel, sa du. Ja, det kanske är dags nu. Tack för tipset!
Kram,

 
Ruth

Ruth

27 februari 2011 00:01

Tror att du och Kung Bore är lika envisa haha. Fina blommor är det i allafullafall, trotts det så dröjer det nog, tror du förlorar kampen ett tag till, Kungen är dig för mäktig !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

27 februari 2011 21:30

Mm, du har nog rätt, go'a Ruth ;) Men så småningom vinner jag i alla fall, det är naturens gång - he he;)
Du vet, Kungen är bara övermäktig under en begränsad tid...
Varma kramar!

 
Inga Magnusson

Inga Magnusson

27 februari 2011 07:00

För en gångs skull har jag tid att kolla lite andra bloggar än de jag brukar läsa och hamnade här. Trodde att en blogg från Lamberget skulle innehålla vintriga Vänerbilder, men blommar det! Kul!
Ha en trevlig söndag!

http://inga.blogg.se

Lambergsfrua

27 februari 2011 21:27

Hej Inga!
Välkommen till min blogg. Ledsen att du blev besviken, men vanlige finns det bilder från närområdet på min blogg. Nu har jag bestämt mig för att "blombomba" s Kung Bore, så han sluta trakassera oss - men jag har inte mycket för det ;) Mest handlar min blogg ändå om vardagliga ting för mig och min familj - och min toppbild visar i alla fall den aktuella väderleken/klimatet vid Lambergstjärn vid Vänern. Tycker det är vintrigt så det förslår ;)
Kram och välkommen tillbaka =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards