Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Jobbardag

Av Lambergsfrua - 28 februari 2011 10:32

Jag la in gratulationerna till alla Marior sent i går kväll för att inte missa något, men jag vet mycket väl, att det är först idag den 28 februari, som Maria har namnsdag. Så GRATTIS på er!     


Snart dags att dra till jobbet. Förstår inte att måndagarna kommer så tätt   


Önskar er alla en fin dag!

Varma kramar till alla som tittar in,   

Lambergsfrua


Hoppas Kung Bore kollar min blogg!

 
 
yvonne

yvonne

28 februari 2011 11:09

Bore läser absolut här och blir vettskrämd av alla fina blommor ;) De har ju lovat sol under dagen, får hoppas att den dyker upp!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

28 februari 2011 17:08

He he! Jag hoppas du har rätt - men den där solen får vi allt titta i månen efter ;)
Varm kram!

 
Kristina

Kristina

28 februari 2011 11:23

Jag har tittat på alla dina underbara blommor och bara njuter det är nästan att jag känner doften.
men här är mulet och snätäckt.
Kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

28 februari 2011 17:07

Jo, men vi har mycket snö här också - det är just därför jag blombombar Kung Bore;)
Varma kramar

 
wiper

wiper

28 februari 2011 11:52

Då får jag gratulera min syster ;) tack för påminnelsen. Vilken härlig vårblombild

Ha en fin arbetsdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

28 februari 2011 17:06

Vi firar inte namnsdagar men det är alltid trevligt att i alla falla säga "Grattis!"
Ha det gott!
Varma kramar,

 
Maria Blicker

Maria Blicker

28 februari 2011 13:03

Hej!Nu skriver jag igen.Vad kul att du kom ihåg det.Tack så jätte mycket.Såg även ditt grattis inlägg på Fb som jag redan har svarat på.(Kul)Det är inte alla som brukar gratta när det bara är namnsdag,men kul att du gjorde det.Snart väntar lite mat i magen här,ha det så jätte bra...

http://mariablickersblogg.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

28 februari 2011 17:04

Egentligen firar vi inte namnsdagar, men tycker ändå det är lite kul att gratulera. Maria-dagen brukar jag komma ihåg, eftersom vi har en egen Maria i familjen.
I morgon ska jag förresten baka en ny omgång av dina vaniljrutor - de var uppskattade =)
Ha det gott!
Kram,

 
Anita

Anita

28 februari 2011 22:31

Jasså ... du har jobbat idag?? Det har inte jag *skrattar* När jag blev pensionär så har jag glömt hur man gör ...
jag har tänt ett ljus för våran Maria för jag tror hon ser det från sitt moln. Det är många som heter Maria ... och det är ett mycket vackert namn som aldrig blir omodernt.
Hör av mig igen imorgon !!!
Stor kram från mig, vännen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 mars 2011 12:38

Mmm, och dessutom längre än vanligt, för tjejen som kommer in på kvällen och jobbar klart, mådde inte bra. Förkylning på gång.
Jag tycker vi har fått väldigt bra balans på det här med jobb och fritid - fyra timmar jobb, resten fritid =)
Jag hoppas eran Maria hade sällskap av andra Marior däruppe på sitt moln, där hon säkert satt och gladdes åt ljuset, som du tände. jag vill också gärna tro, att de som lämnat oss, finns med oss ändå på ett eller annat sätt, var eller hur kan jag inte förklara.
Du vet, att ditt mail gladde mig oerhört mycket. Än en gång tack go'a Anita!
Varma kramar!

 
Ruth

Ruth

28 februari 2011 22:51

Värmen är på väg så jag tror att Kung Bore kollar på din blogg och tar din bön på allvar haha.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 mars 2011 12:33

He he, jag tror sannerligen, att du har rätt=)
Några plusgrader här och solen försöker pressa sig fram genom molnen. Tänk var det betyder mycket med en blomma *fniss*
Ha det gott!
Varma kramar,

 
Lena

Lena

1 mars 2011 20:50

Inte en blomma så långt ögat ser här iallafall. Snart dags att ta in lite björkris kanske.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 mars 2011 12:32

Nä du, inga blommor här heller. Det får bli blommor i bloggen i stället ;) Björkris eller några kvistar sälg med lena videkissar vore inte fel nu. Tack för tipset =)
Ha det gott!
Varm kram,

 
Calma

Calma

2 mars 2011 22:10

Hej vännen
Skulle bara titta in o se hur du har det
jag ahr läst min blogg,men ej kommenterat så mkt,,varit så mkt omkring oss,så mkt
Nu ska vi tro det lugnar sig snart
Min papap ska begravas fredag den 11 mars
Chr är på sjukhus och har fått en ny höftled inop,
jag har haft rejäl virus,sen en förkyln efter det,sen paj i knä,,så ja d rullar på
men vi tar nya tag
kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 mars 2011 12:29

Calma!
Jag förstår att du har en jobbig tid nu, men det känns i alla fall bra att din Christer fått sin nya höftled och verkar må efter omständigheterna bra.
Typiskt att du skulle drabbas av både virus, förkylning och dåligt knä just nu. Hoppas verkligen att du snart blir bättre.
Varma kramar!

 
Agneta

Agneta

3 mars 2011 02:51

Hej!
Även här finns det en liten Maria :-) Dottern fick det som 2:a namn, men vi firar inte. Hon fyllde år den 26/2 och det blir lite tätt med firandet som det är, då jag också blivit
äldre :-( Och nästa månad är det barnbarnet som fyller 5 år. Men sedan blir det lugnt ett bra tag framöver och det är allt tur för plånboken det ;-)

Ha det så gott!
Nattiskram, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

3 mars 2011 12:27

Hej Agneta!
Vi firar inte heller namnsdagar, men säger grattis - om vi kommer ihåg;) I familjen har vi en födelsedag i februari, mars, maj, juli, augusti (jag) och november. Merparten på första halvan av året, alltså. Man får begränsa presentandet framför allt mellan oss vuxna, annars blir det jobbigt för plånboken.
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards