Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Fölsis och tuff måndag

Av Lambergsfrua - 4 april 2011 21:30

Jag vill börja med att hissa flaggan för goda vännen Åke som fyller ojämnt jämnt och firar på "annan ort"

  Vi är säkra på att det blev en härlig dag i ny miljö.    


Käre Mannen i Mitt Liv var så pass dålig idag att jag  fick åka till jobbet själv. Sju timmar senare hade jag växlat några ord med 251 go'a personer om reklamen och vårsolen. Var mist sagt trött i knoppen vid hemkomsten. MiML mår lite bättre och febern har faktiskt sjunkit. Det känns så positivt.


Nu ska jag bara koppla av och sen avsluta kvällen med en god natts sömn i loppelådan.


Varma kramar till er alla!

Lambersfrua

 
 
Ingrid

Ingrid

4 april 2011 22:18

Oj då, är maken så dålig!
Då förstår jag att du är trött när du fått göra hela jobbet själv. Hoppas att du får sova gott och att mannen din mår bättre i morgon!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

5 april 2011 12:16

Varmt tack go'a Ingrid för din medkänsla! Idag är MiML faktiskt bättre, febern är på väg neråt - men han känner sig helt orkeslös. Det är ju helt naturlig efter en sån pärs, men det vill han inte riktigt acceptera. Han är em smula otålig käre MIML ;)
Kramar!

 
Ingen bild

Sonen

5 april 2011 07:26

Att tala med över 30 personer i timman under en knapp arbetsdag tär verkligen på krafterna. Jag är tacksam över att jag inte säljer annonser längre får jag säga, jag beundrar er arbetsinsats där vid telefonerna. Det är inte alla som vet hur tufft det är för skallen.

Skönt att fadern är bättre, hoppas han fortsätter på bättringsvägen. / Kram

PS: Jo jag har glasögon, men de är för att läsa och att sitta framför skärmen med. Nu börjar jag emellertid tro att ögonen blivit sämre. Det mest irriterande är att de ständigt rinner och att jag så ofta har ont i huvudet, två saker som skulle kunna hänga ihop.

Lambergsfrua

5 april 2011 12:14

Hej Vännen!
Ja du, det var tufft igår men det gick ändå bra. Skönt att vi inte jobbar så många timmar i vanliga fall.
Faderns feber har sjunkit lite till, men han har inga krafter alls. Just nu har han lat sig för att vila.
Det låter faktiskt, som att du är i behov av vanliga glasögon. Även om det är dyrt, borde du i alla fall gå till en optiker för sydundersökning och utifrån den sedan ta ställning till om du ska skaffa glasögon eller inte.
Ha det gott!
Varmaste kramar,
Ma

 
wiper

wiper

5 april 2011 08:59

Härligt att din man börjar bli lite bättre. Det går så mycket nu både förkylningar och magsjuka.

Ha en jättefin tisdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 april 2011 12:08

Tack go'a Wiper! MiML är ännu lite bättre idag och det känns glädjande. Ja, det går mycket skräp nu och jag tvättar händerna oftare än vanligt i hopp om att jag ska få hålla mig på benen.
Ha det gott!
Stor kram!

 
Anita

Anita

5 april 2011 09:25

Det gläder mig att MIML blivit lite bättre. Det tar sina dagar när man får influensan. Mina ögon är ju långt ifrån bra och inte "flunsan" heller. Vaknade i natt med halsont igen ... jag kanske skulle hållit mig lite lugnare u´nder tiden viruset håller sig i kroppen men det är svårt.
Ha nu en god dag min vän och krama om MIML ... Det är väldigt bra med kärleksomvårdnad när man är krasslig.
Kram på er båda två !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 april 2011 12:06

Men visst är det svårt Anita, att ta det lugnt även om man längst inne vet, att man borde. Jag hoppas att du får många kramar av Livskamraten, så du återhämtar dig snabbare. Jag tackar för kramarna och skickar varma go'a kramar tillbaka!

 
kristina

kristina

5 april 2011 11:02

Så tråkigt med förkylningen som ni drabbas av.
Ni får krya på er och ha det så gott!
Här är det mulet och blåsigt idag!
Kram på dig och ta väl hand om dig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 april 2011 12:02

Tusen varma tack Kristina för din omtanke =)
Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards