Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

JAA!

Av Lambergsfrua - 5 april 2011 21:35

Förlåt mig alla vänner som brinner för Skellefteå i hockey, men jag är SÅÅÅ glad för att Färjestad vann första matchen i slutspelet, men det var en knapp vinst 5 - 4. Uj uj uj! Det kommer att bli spännande matcher framöver.


MiML mår bättre, febern sjunker men han är trött förstås. Väldigt trött. Tur att han har en frisk och pigg hustru, som kan pyssla om honom *garv*


Sov gott i loppelådan alla männikskobarn, när det är så dag =)

Varma kramar,

Lambergsfrua   

 
 
Ruth

Ruth

5 april 2011 23:08

HURRA, HURRA, FÖR FÄRJESTAD ! Det var med hjärtat i halsgropen och med darr i benen dom slutliga minuterna, vilken rysare..
Tur att du pysslar om gubben så att han blir frisk, skönt att han är på bättringsvägen.

Sov sött i loppelådan, skickar en god natt kram till dig !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 april 2011 10:36

Ja du Ruth, det blev allt spännande där i sista perioden. Skellefteå kom stor där. En riktig nagelbitare - Husch!
Både MiML och jag har sovit gott i natt. Det har ju varit lite si och så med den saken de senaste dagarna. Det fins inga öronproppar som helt tar bort ljudet av hostattacker ;)
Varm kram!

 
Anita

Anita

6 april 2011 18:51

Hej på dej Lambergsfrua !!!
Nog förstår jag att du är glad. Efter slutsignal så ringde telefonen med en överlycklig dotter i andra ändan. Hon har hållit på kaffepojkarna sen hon var liten. Kaxig är hon också *skrattar* Jag är ingen anhängare av någon egentligen. Joo, Leksand förr men de är ju inte i elitserien. HV71 skulle ju vara vårt hemmalag egentligen men så hemma har jag inte blivit här än.*Ler* Mannen i mitt liv har alltid hållit på Skellefteå.Ja, du ser att det finns delade meningar om vem som ska ta det ... Jag TROR att Färjestad tar hem segern och ska jag också vara helt ärlig så är de värda det. Följer det med spänning givietvis fast jag inte är så hockeyintresserad. Oj, detta blev långt. Nu vet du att jag hjälper till med tummarna.
Min ögon är ett stort bekymmer men halsen gör inte ont längre. Hostan har också avtagit.
Ha det gott min vän !!!
Stor kram !!! hälsa MIML !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

7 april 2011 11:45

Kära Anita!
Klart att jag blev glad för att FBK vann - men än är det långt ifrån klart och man ska akta sig för att ta ut segern i förväg. Sånt brukar straffa sig.
Det här med att ha sympatier för ett visst lag fick mig att tänka på en gång för många år sen när vi var ganska nyinflyttade i Västergötland. En liten åttaåring frågade mig vilket lag jag höll på i fotboll, Elfsborg eller Blåvitt - och svarade AIK! Du skulle ha sett ansiktet på killen =) Han visst faktiskt inte vad AIK var för något. Jag höll väl inte särskilt mycket på dem heller, men det var i alla fall ett Stockholmslag;)
Vad skönt att din hals är bättre, men ögonen är förstås ett stort problem. Tyvärr är det ju sådant osm inte går över så snabbt. Sist jag hade en ögoninflammation tog det mellan tre och fyra veckor innan jag kände mig återställd.
MiML är mycket bättre, febern har sjunkit till nästan det normala men han har inga krafter kvar. Det gäller bara att ta det lugnt och ha tålamod... Han hälsar tillbaka till dig=)
Varmaste kramar!

 
irja

irja

7 april 2011 00:41

Hej vännen,
vi ska nog inte säga hej förän det är klart. Luleå var ju mitt lag när det begav sig och se hur de gick, fast Luleå hade greppetom spelet,,, så nu får man hålla tummarna för sitt naborlag, också för att min man är född Västerbottning Byske, 2-3 mil från Skellefteå.... så det sitter ju närmast hjärtat då....
Skönt att mannen din är på bättringväg, ge honom en styrkekram ifrån oss och en hälsning att krya på sig ....
HA det bäst vännen ....
KRAM IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

7 april 2011 11:50

Nej du Irja, du har helt rätt. Vi ska inte ta ut någonting i förskott. Jag är bara glad att FBK tog hem segern i första slutspelsmatchen och jag kommer att följa killarna framfart på isen nu till själva finalen. Förra gången FBK rodde hem segern var det stor fest och glädjeyra på Torget här i stan. Vi var där och det var fantastiskt. Jag skulle inte ha något emot att få uppleva det igen ;)
MiML tackar så mycket för kramen - varmt tack!
Ha det gott. Skickar en stor kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards