Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Nu är jag här igen!

Av Lambergsfrua - 17 maj 2011 17:30

Nu är det på tiden att berätta lite om

Kära Svärsonens födelsedag i lördags

Solen sken, flaggan var på plats och i trädgården och blomlådorna prunkade vår- och försommarblommor.


 Vilken härlig årstid att fylla år på!


Vi kunde njuta av både vita och lila syrener.


Självklart satt vi ute på altanen. Dottern fotograferade jubilaren ur en lite lustig vinkel - det ser ut som han har fått massor av STORA presenter. Han syns ju knappt bakom den högen  


En av presenterna från oss var ett hopfällbart durkslag av silikon - vilken tuff hatt, skrattade Svärsonen  


Den roligaste presenten kom från Hustrun och Sonen - fiskpedikyr!

Det skulle jag också gärna vilja pröva någon gång. Han var hos de nafsande fiskarna i går och tyckte det var festligt och annorlua och skönt.


Vitt vin med "nassel" (tilltugg) smakade bra i solskenet.


Och utanför vår port doftade det sött i försommarkvällen från de gräddvita kaskadrna av blommande spirea.


Önskar er alla en  skön kväll!

Solregniga kramar,

Lambergsfrua






  

 
 
yvonne

yvonne

17 maj 2011 18:02

Fiskpedikyren har jag läst om...det är ju här på Zakrisdal den finns! Nu blommar det verkligen. Jag hade tänkt mig till Lamberget och stolparna idag, men avstod pga det tråkiga vädret. Det får bli en annan dag. Så om du såg nån blå ryggsäck så var det inte jag! :D

http://www.yvonneeblogg.blogspot.comco

Lambergsfrua

17 maj 2011 18:27

Han var faktiskt riktigt nöjd. Han sa, att det kändes som att doppa fötterna i Ramlösa. Visst låter det skönt=D
Jag har inte hunnit kolla efter blåa ryggsäckar idag, Uschligt väder och vi har jobbat med protokoll från årsstämman och konstitueringsmötet - och varit på Hud med MiML. I morgon och ett par dagar framåt ska jag hålla korgpluggarna öppna ;)
Varm kram!
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

17 maj 2011 18:21

Va' mysigt och va' mycket paket. Grattis till honom i efterskott. Att få se dessa blommor och veta att de finns runt oss nu det betyder ju att den här svåra vintern vi förfasade oss om är till ända helt och hållet och vi skall få sommar igen på fredag.

Det var en fiffig kameravinkel vid paketöppningen. Blev suveränt bra. Hon kan fotografera verkligen. Durkslag av silikon låter inte så dumt ... Nu ska jag kika på fiskpedikyren, Spännande !!!
Kramar till er båda från oss

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 maj 2011 18:24

Tusen tack min go'a vän! Ja du, nu är all s-- borta både i verkligheten och nästan ur minnet också ;) Sommaren ser jag fram mot oavsett vilke dag den behagar dyka upp =D
Det där durkslaget har jag sett en tid på Maxi, men MiML har inte varit intresserad, men som present var han genast med på noterna. Kanske det kan komma in ett innanför vår köksdörr också ;)
Soliga kramar från oss båda till er båda!
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

17 maj 2011 21:11

Nu har ni verkligen fått sommarblommor, så snabbt det har växlat, riktigt njutbart är det över allt nu. En fiffig hatt (durkslag) så liten plats det tar när man fäller ihop det, vilken bra idé. Vilket firande med presenter och gotta att njuta av för munnen. Kul att träffas och njuta.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 maj 2011 11:53

Visst är det där durkslaget fiffigt! Jag har sett sådana ett tag, men inte lyckats få MiML att inse vitsen med det - inte förrän nu. Så det blir nog ett sånt här hemma också skulle jag tro;) De finns i två storlekar och det här var det mindre. De fanns i olika färger, både rött, limegrönt och svart - kanske det finns fler också.
Sen tycker jag att det där med fiskpedikyr verkar roligt. Kanske - eller kanske inte. Vi får se.
Ha det riktigt gott i denna ljuvliga blomstertid!
Soliga kramar,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards