Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Lambergsfrua - 16 juni 2011 15:52

Vädret har varit och är fortfarande skönt idag, så vi tog en promenad ner till centrum i solskenet. Det var naturligtvis ett par småsaker som vi glömde att köpa igår, när vi var där - en utmärkt anledning till promenaden  


Vi avnjöt sedan varsin kulglass på Torget, medan vi ägnade oss åt "people watching". Det är både intressant, roligt - och absolut gratis!


OBS! Alla de här foton är klickbara - liksom de allra flesta är hos mig.

Nu har jag suttit och läst delar av bruksanvisningen till min nya kamera och prövat lite olika inställningar. Många inställningar kan göras manuellt, om man känner för det. Jag föredrar nog ändå lite automatik. Både den här pelargonknoppen och de andra blomfotona här har jag tagit i makro på ca 3 cm:s avstånd.


En torkad ros från en bukett som jag en gång fick av MiML.


Just nu har vi fyra olika orkidéer som blommar. Jag gillar både färgen och formen på den här brudorkidén. 



Här har jag testat zoomen på båten.

Båt på väg ut mot Vänern i går kväll.


Lite förvånande för mörka moln tornade upp sig och det dröjde inte länge förrän det började mullra hotfullt.

Jag använde ingen zoom här, för jag ville fånga så mycket som möjligt av molnen.


Till foto här nedanför har jag använt mig av inställningen för solnedgång

Strax efter halv tolv hade åskan klingat av och vi kunde glädjas åt en underbar sommarnatthimmel - och jag tänker då direkt på Harry Martinssons vackra och stämningsfulla dikt Juninatten, där tredje och sista versen lyder:


Juni natt blir aldrig av,
liknar mest en daggig dag.
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
och bärs bort på ljusa hav.


Jag önskar er alla en fin fortsättning på den här torsdagen.

Soliga kramar,

Lambergsfrua 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards