Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Lambergsfrua - 18 juni 2011 16:54

För exakt ett år sen hade jag ett inlägg, som handlade om käre Barnbarnet och hans betyg från första året i gymnasiet. Negativa personer kallar det säkert för skryt och ansåg det förmätet att berätta om,  men  för mig och MiML handlade det om enorm glädje och stolthet.


Samma sak i år. Betygen kom hem i brevlådan och var om möjligt ännu bättre! =D

Och vi är om möjligt ännu gladare och stolta! Lyckliga för hans skull.


 

Vi hissar flaggan för käre Barnbarnet och det resultat han har uppnått under sitt andra gymnasieår.
22 avslutade kurser - 21 MVG och 1 VG!


 

Visst är det väl värt både flagga och vackra blommor =D


Soliga och varma kramar till er alla som tittar in hos mig!

Lambergsfrua    

Av Lambergsfrua - 18 juni 2011 12:07

Vattentornet

Från vår balkong ser vi bort över Herrhagen och det vackra gamla vattentornet där.


Så här ser det ut genom min kamera - utan någon som helst retuscheriing eller beskärning.


Och så här blir det med full zoom. Numera är tornet ombyggt till lägenheter. Den vita byggnaden framför vattentornet är Herrhagsskolan, som fyllde 100 för några år sedan.


Svanbesök

Plötsligt i morse fick vi se två svanar i vår tjärn! Konstigt - de brukar ju komma hit tidig vår och höst för att "beta". Inte nu.

Fotograferade först utan zoom.


Sedan med zoom - men inget särskilt bra foto. När jag sen kollade i datorn, fick jag en riktig ÖVERRASKNING!


DET ÄR JU EN HEL LITEN SVANFAMILJ!

Vi har ingen aning om, var de har hållit hus fram tills nu. Något svanbo har vi inte settt och inga svanar heller. Ungarna kan inte flyga än. Troligen har de "boa" i skymundan någonstans ute i Vänern och idag begav de sig på utflykt in hit via Kanalen.

Måtte alla fula gäddor hålla sig borta från de små dunbollarna!


Vama kramar till er alla!

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards