Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Lambergsfrua - 5 juli 2011 16:14

Egentligen gillar jag inta näckrosor för deras långa slingrande stjälkar, som man lätt trassar in sig i,  om man skulle råka hamna i vattnet bland dem.

Nu är ju den risken minimal, eftersom jag vägrar att beblanda mig med dem.


Jag måste i alla fall tillstå, att blommorna är mycket vackra, i alla fall de vita. Vi har inga röda i vår tjärn, men de finns faktiskt i en annan tjärn här i stan.


  De gula näckrosorna ser mest ut som kabbelekor i sjönöd och MiML gav sig katten på, att det var just det - tills jag googlade fram både bild och fakta. Så nu kallar han dem "kabbelekor som du kallar näckrosor".  


Vi har varit hos Dotterns och noppat vissna blommor idag: Post och vattning har go'a grannarna och naturen skött om.


På vägen dit finns den här prunkande trädgården som just nu dignar av olika sorters rosor.


Åkervindan upp på allt den kan komma åt att slingra sig på . Den har en otrolig livskraft och växer snabbt dessutom. Ogräs säger de som får sina buskar i det närmaste kvävda - men ack så vackra , säger jag! 


Önskar er alla en fortsatt bra dag!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards