Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Lambergsfrua - 9 juli 2011 19:42

Idag har det varit en riktigt skön sommardag med lagom värme och en hel del sol. Vi har varit över vid Öhrnboet och kollat läget. Go'a grannar har fortsatt att ta in posten och blommorna var vattnade av naturen själv.


Blomman i krukan utanför entrén är riktigt praktfull. När jag stod där och noppade kom ett äldre par förbi, troligen något yngre än jag - he he. De uttryckte sin beundran över blomman, som är så fin. Den hälsningen skickar jag vidare till kära Dottern, som ju är trädgårdsmästare här.


Ett par hallon kunde vi plocka från den lilla plantan på baksidan - stora, saftiga och söta.


Det finns fortfarande månadssmultron kvar. Idag fick vi tre var.


Körsbären rodnar allt mer - antagligen skäms de för att vara såååå sura...   


Jag måste också visa den vackra rosa vallmon, som växer där - en riktig skönhet, tycker jag.


Önskar er en skön lördagkväll!

Soliga kramar,

Lambergsfrua          

Av Lambergsfrua - 9 juli 2011 12:00

I går hade vi ännu en dag med klibbig fuktvärme, +25 och kvav luft.


Framåt kvällen kom en åskfront sakta mot oss från sydväst.


Klockan var bara halv åtta, men det blev mörkt inne i lägenheten, som om det vore sena kvällen. Några blixtar och åtföljande muller kändes inte särskilt hotfullt - men sen kom regnet. Det var som att öppna himmelens portar.


Jag sprintade (näja) till balkongen för att stänga fönstret där, men det hann bli rejält blött på de få sekunderna.


Idag har vi växlande molnighet och +18. Det känns riktigt friskt och fräscsht, så vi ska ta en promenad och samtidigt kolla Öhrnboet. Blomnoppning står på schemat vid varje besök - det blir ju fler blommor om man tar bort de vissna, framför allt på penséerna.


Önskar er alla en skön sommarhelg!

Soliga kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards