Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Öhrnboets trädgård

Av Lambergsfrua - 9 juli 2011 19:42

Idag har det varit en riktigt skön sommardag med lagom värme och en hel del sol. Vi har varit över vid Öhrnboet och kollat läget. Go'a grannar har fortsatt att ta in posten och blommorna var vattnade av naturen själv.


Blomman i krukan utanför entrén är riktigt praktfull. När jag stod där och noppade kom ett äldre par förbi, troligen något yngre än jag - he he. De uttryckte sin beundran över blomman, som är så fin. Den hälsningen skickar jag vidare till kära Dottern, som ju är trädgårdsmästare här.


Ett par hallon kunde vi plocka från den lilla plantan på baksidan - stora, saftiga och söta.


Det finns fortfarande månadssmultron kvar. Idag fick vi tre var.


Körsbären rodnar allt mer - antagligen skäms de för att vara såååå sura...   


Jag måste också visa den vackra rosa vallmon, som växer där - en riktig skönhet, tycker jag.


Önskar er en skön lördagkväll!

Soliga kramar,

Lambergsfrua          

 
 
Ruth

Ruth

9 juli 2011 20:51

Så många fina och goda foton i dag, trädgårdshallon är ju bara så gott. Vi köpte flera plantor, fick massor av stora bär, sedan gödslade jag efter ett par år,och dom tackade dom för sig, dom fick inte gödslas vilket inte jag hade hört, nya har inte införskaffats tyvärr. Mycket gott har din dotter på sin täppa och fina blommor, allt för både smaklökar och ögon.
Ha en fortsatt fin kväll !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 juli 2011 13:06

Stort tack för berömmet, Ruth!
Tänk, jag visste inte att hallon inte tål gödning. Så trist att få lära sig det "the hard way". Hallon är ju så gott!
Dottern pysslar gärna i den lilla täppan. Det får henne att koppla av och rensa hjärnan. Tur att täppan inte är större - då skulle väl hjärnan bli helt tom =DD
Ha en fortsatt fin dag!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sonen

10 juli 2011 08:24

Måste bara säga att bilden av smultronet är fantastiskt bra. När skall du skicka in någon av dina bilder till en tävling? / Kramis

Lambergsfrua

10 juli 2011 13:00

Tusen tack, Peter!
Njäe, jag har tappat lusten att skicka in till fototävlingar. Jag tycker inte att mina foton har "det där lilla extra", som man i alla fall söker i NWT:s tävling - men smultronet är OK.
Ha det gott!
Varma kramar,
Ma

 
Anita

Anita

10 juli 2011 09:15

Smultron har jag också ... Får mig ett par varje morgon. Den där rosa vallmon är bara för vacker ... Visste inte att de finns i färg rosa och lila. Entréblomman skäms inte för sig den är bara så vacker.
Vackra bilder som vanligt på den här bloggen.
Ögonen tackar för morgongodiset.
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 juli 2011 12:58

Åh tack själv för rosor och besök!=D

Att kunna plocka smultron direkt från plantan och stoppa i munnen, det är ren och skär lyx.
Vad gäller vallmon, så visste inte heller jag att de finns i andra färger än orangeröda - men de är alla lika vackra.
Ha en bra söndag!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Maria

10 juli 2011 15:54

Tack för bilderna! Betydligt mer prunkande än här...
112 grader igår!
Idag ocker vi sydöst mot Arkansas kanske lite svalare där :)

Lambergsfrua

10 juli 2011 18:38

Hoppas ni får lite svalare väder där. Tänker mycket på er.
Kramar från oss båda,
Ma

 
yvonne

yvonne

10 juli 2011 17:41

Nästa gång Bertil sjunger för er får ni ropa: "Av med skjortan, klapp, klapp, klapp"! Hihi...det var så roligt just för att det var oväntat! Jag stod och fotade lite när han började sjunga låten (nåt med Tiger..attans, kommer inte ihåg riktigt) och sen bara: Vrååål, och slet sönder t-shirten, hahaha! Succe! På tisdag är det Öppen scen på August, för sing-a-songwriters och så. Kanske kan ni titta upp om det är fint väder!:) Gratis är det! Om du har fb kan du gå in och gilla Augusts sida. Om du vill. Det kommer lite info och bilder då och då där. Kram.

http://www.yvonneeblogg.blogspot.comco

Lambergsfrua

10 juli 2011 19:20

Ja, det ska jag verkligen göra. Vi får bilda talkör helt enkelt =D Det var inte "Kiss me Tiger", som han sjöng? Du vet Ann-Margrets låt. Fast den är ju lite mer smäktande förstås ;)
Skickar du några foton till Bertil? Om inte, är det OK om jag skickar?? Självklart med hänvisning till dig som fotograf. Jag tror, att han skulle uppskatta det. Fotona är ju grymt bra och roliga.
På tisdag kommer vår son Peter upp från Göteborg för att rå om oss några dagar - eller är det kanske tvärtom ;) Vi får kolla med honom, om han vill gå till August eller göra något annat. Uppskattar att du tipsade.
Jag ska kolla Café August på FB också.
Ha en skön söndagskväll!
Kramar,

 
Suss

Suss

10 juli 2011 22:53

Tusen tack för detta vackra inlägg. Det var mycket njutbart att titta på. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

11 juli 2011 13:16

Tack snälla!
Ha det riktigt bra!
Soliga kramar,

 
Berith

Berith

11 juli 2011 07:10

Vilka underbara bilder och blommor !! :))
Jag älskar trädgårdshallon , de är så goda :))

Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar ! :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 juli 2011 13:16

Tack go'a du!
Vi var över idag också och fick i oss ett par hallon till - delikat =D
Önskar dig också en fin måndag!
Soliga kramar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards