Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

En dag i Vänerskärgården.

Av Lambergsfrua - 13 juli 2011 19:30

Vi har just kommit hem från en helt fantastisk dag hos goda vännerna Anneli & Rune på deras sommarställe på Jäverön. Solsken, stilla bris, god mat och många skratt,


Nu sitter Mannen i Mitt Liv och ser på fotboll tillsammans med käre Sonen. Jag har inte riktigt bestämt ännu, vad jag ska syssla med - läsa min bok, sitta här vid datorn eller titta på Leif GW Persson. Ack alla dessa val...


Hur som helst önskar jag er alla en fortsatt fin kväll, vad ni än valt att syssla med.

Soliga kramar,

Lambergsfrua  


PS Bilder kommer senare DS

 
 
Anita

Anita

13 juli 2011 20:26

Jaa du, dessa val ... Undrar om du kan gissa vad jag har valt ikväll?? För en gångs skull har jag inga problem med det.
Väntar spänt på att få "planka" mig in i den där trädgården där det var solsken, stilla bris och god mat ... Det kan man inte påstå att det har varit här utan att ta till en nödlögn och de sparar jag på.(frånsett maten som Livskamraten kom hem och kallade kärleksmåltid)*skrattar*
Latblandat har det varit här och det enda jag haft sällskap av på dagen är det förgrymmade hoppande hjärtat. Tur någon håller mig sällskap när inte solen gör det.
Ha nu en riktigt god kväll men boken ?? ett glas vitt?? på balkongen kanske ?? eller väljer du något annat ??
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 juli 2011 22:55

Hej go'a du!
Jag vet att du valde att se på fotbollen tillsammans med MiML och käre Sonen. Jag valde att se hackning av nätverk och Leif GW. När fotbollen är klar, blir det nog en stund på balkongen innan Sonen luffar "hem".
Jag skulle så gärna skicka ner lite av allt det solsken vi har haft idag. Då kanske ditt hjärta hade lugnat sig lite och bara gjort några små hopp av glädje.
Kärleksmåltid=D Vad bjöd han på för läckert då? Hummer eller ostron och champagne.
Soliga kramar!

 
yvonne

yvonne

13 juli 2011 22:35

Jäverön var jag iland på en halvtimma i söndags! Vi åkte med räkkryssande Vestvåg dit. Och jag vill tillbaka och cykla runt där lite... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.comco

Lambergsfrua

15 juli 2011 12:57

Räkkryssningarna med Vestvåg är väldigt trevliga, tycker vi. Har åkt den ett par gånger bland annat med hela familjen för att fira min födelsedag.
Jäverön är helt klart värt ett eller flera besök. Klokast är nog att ta med egen cykel, för vi såg inte skymten av de tio som kommunens ställt vid färjeläget.
Ha en fin dag trots änglagråten =D
Varm kram!

 
Ruth

Ruth

13 juli 2011 23:28

Börjar med att tacka för att du svara på min fråga i förra inlägget, det är ett aber att inte veta, det finns ju så många att välja på, men det är viktigt för mig med en bra Zoom också. Skall inte köpa någon inom dom närmaste dagarna så jag har god tid på mig. En trevlig dag med goda vänner det livar upp.
Jag har också tittat på tjej-fotbollen, synd att det blev som det blev.
Kram och god natt vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

15 juli 2011 12:55

Jag är bara glad om jag kan hjälpa till, men med kameror som med alla teknikprylar finns det ju en uppsjö att välja mellan. Det är svårt. Yvonne i min länklista är en duktig fotograf och har en bra Nikon med kraftig zoom. Hon kan nog ge dig kloka tips inför kameraköpet.
Ja, det var trist att svenskorna fick stryk. De verkade nästan lite rädda för japanskorna, men jag är ingen expert och det är ju alltid lättare att ha åsikter från åskådarplats =D
Önskar dig en riktigt skön dag!
Varma kramar!

 
Suss

Suss

13 juli 2011 23:37

Jag som aldrig ser fotboll valde den när vi kom hem ikväll efter en heldagsutflykt. Tyvärr uteblev det önskade resultatet! Inget att göra åt, kvällen har gått och jag ska gå i säng. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

15 juli 2011 12:50

Visst var det surt att Sverige fick på nöten. Hoppas din utflykt var lyckad, så det blev en bra dag trots den svenska förlusten.
Varma kramar!

 
Berith

Berith

14 juli 2011 12:34

Ja mn har en hel del val och det finns mycket att välja mellan ...men fotboll är något jag väljer bort med lätthet att slumra till ;)))
Vilket fiffigt välkomstpacket ....hmm...det ska ta efter då bonussonen kommer hem på besök nästa gång :)))

Ha en god fortsättning på denna dag min go´a vän , varma kramar från ett gråmulet norrland :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

15 juli 2011 12:25

Hej go'a Berith!
Visst har vi välmöjligheter i många av livets situationer. Jag är väl inte så där överdrivet intresserad av sport, men tittar ibland ändå. Ofta kommer jag in i slutet av matcherna och det gjorde jag även här. Inte kul med svensk förlust.
Sånt där välkomstpaket för nattgäster är trevligt, även om sakerna oftast inte används av gästen. Vem reser t.ex.utan tandborste idag?
Efter ett par riktigt fina sommardagar har vi idag regnigt och bara +12. Då får man pyssla inne utan dåligt samvete =D
Önskar dig och de dina en fin dag.
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards