Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Lambergsfrua - 25 augusti 2011 21:53

Stort och varmt tack alla er go'a bloggvänner för kommentarer, när jag varit bortrest. Jag kommer inte att bloggvandra på några dagar nu, men återkommer självklart senare. Tiden räcker bara inte riktigt till just nu - det kan ju bli så ibland.


I söndags kom vi alltså hem från en rundresa i Skottland och Hebriderna. Vi flög till Edinburgh, där buss mötte. Vi var 23 svenskar, som hade en alldeles strålande duktig reseledare. Hon kunde allt man kunde tänkas vilja veta om Storbrittanien med fokus på Skottland, dess historia, kultur, natur, sociala liv och mycket mycket annat intressant.


Hon berättade på ett engagerat och medryckande sätt med en härligt torr humor. Tänk om man hade haft en historielärare av den kalibern. Det hade kanske rentav påverkat mitt yrkesval en gång i den grå forntiden.


Som alltid har jag fotograferat massor. Den här gången hade MiML också med sin lilla kamera och fotograferade flitigt. Nu är det rensa, rensa som gäller för ingen människa orkar med att titta på över 700 foton - inte ens vi själva   


Min födelsedag tillbringades alltså på resande fot, men vi gjorde det lite festligt i alla fall. På tåget till Karlstad äkte vi första klass (vilket faktiskt var billigare just på det tåget än att åka andra klass, hur nu det kan komma sig). Vi åt en god thaimiddag med vin till och mådde gott. Är det fölsis så är det!


Önskar er alla en god natts sömn!

Varma kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards