Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Lambergsfrua - 11 september 2011 17:33

Idag är det tioårsdagen av katastrofen i New York. Eftersom media av förståeliga skäl svämmar över av tillbakablickar och analyser av det fruktansvärda och ofattbara som hände, ska jag inte uppehålla mig vid det nu här på bloggen. Det överlåter jag åt andra.


Låt mig i stället få ägna mig åt mitt närområde.

Häromkvällen kom de här fyra kanoterna (eller vad de kallas) sakta glidande in på Tjärnens spegelblanka vatten. Avkoppling på högsta nivå, verkade det som.  


I helgen har de här tre damerna/töserna prövat fiskelyckan. En äldre herre (pappan??) har tittat till dem lite då och då för att se hur det går för dem. När regnet vräkte ner för en stund sedan, kurade de under några träd. Nnu är de ute igen och provar fiskelyckan. Hoppas verkligen att de får något ätbart.


I går kväll, när vi satt och åt middag där, såg vi en svart katt komma spatserande i strandkanten. "Aha", tänkte vi - "den är på fågel- eller mössjakt". Men nej inte alls. Först satte den sig och spanade ut över vattnet. Efter en stund la den sig till ro och verkade må gott av att bara finnas till. Och så låg den kvar cirka en halvtimme. En katt med sinne för naturens skönhet, tydligen    Ganska mysigt faktiskt!


Sen måste jag väl berätta om kära Dotterns eskapader. Häromdagen skulle hon flytta den här stora krukan, lyfte med möda, tog ett steg framåt - och snubblade på en eller flera av de hängande rankorna.

"Måste rädda krukan!" for det genom hennes huvud och det gjorde hon - men själv hon stöp med huvudet före i tröskeln.


Kraftigt blodflöde! Jämmer och elände! Krukan höll, blommorna förstördes och kära Dottern fick uppsöka Vårdcentral (under viss protest) för att tejpas ihop ihop i pannan. Nu är hon svullen och har självklart ont.

Det retar henne fortfarande, att hon var så rädd om krukan, den som hon egentligen tycker är riktigt ful  


Hennes egna ord på Facebook, där hon naturligtvis blivit ynkad med råge:

"Lyft stor kruka som var tyngre än beräknat, snavade till när jag skulle sätta ner den o var mer rädd om krukan än mig själv = slog i pannan i en tröskel. Avdelning helidiotiskt, men personalen på Gripen verkade rätt luttrade..."


"Skulle kanske bett läkaren att dra o lyfta lite extra när han ändå höll på att limma ihop mig ;)"


"Förundras över att bulan förflyttat sig från pannan till näsryggen o ögonlocken. Min vänlige son kallade mig just Orch-Maria!"


Önskar er alla en riktigt trevlig kväll - även kära Dottern, trots bula och värk!

Varma kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards