Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Katt och tröja

Av Lambergsfrua - 18 september 2011 18:10

Ja men nu blir jag riktig störd. Det kom en katt ner till stranden i går kväll - men det är ju inte samma katt!!


Den är gråspräcklig, me slog sig till ro lite längre in från vattnet. Jag fattar ingenting. Vad är så rogivande med just den här delen av stranden?!?


Den här fina tröjan/Jackan fick jag av kära Dottern, när hon och familjen kom hem från USA i somras. Jag blev helt betagen, men tro det eller inte - den var för stor!!!


Idag har Kära Dottern sytt in den lite, så den sitter som smäck. Sen fick vi en härlig macka med nystekta kantareller. Mums! Varmt tack till er båda två!


Varma kramar till er och alla andra som tittar in.

Lambergsfrua


 
 
yvonne

yvonne

18 september 2011 19:08

Jag tror jag har lösningen på kattmysteriet: Vattensorkar! De bor i kanten sådär och prasslar och har sig, det är mums för måns ;) Fin tröja, bra när nån kan sy... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

18 september 2011 19:50

Ja du kanske har rätt. Problemet är bara att katten ser helt avslappad ut och inte alls verkar vara på jakt efter varken det ena eller det andra.
Kanske är den übermätt på foderpluttar och bara njuter av sorkprasslet och lugnet.
Kramar,

 
kristina

kristina

18 september 2011 20:59

Vilken snäll dotter som har gett dig en så vacker jacka.
Ha det gott och goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2011 16:55

Tack Kristina! Dottern skämmer verkligen bort både MiML och mig med fina och användbara presenter. Väldigt trevligt och uppskatta =D
Soliga kramar!

 
Suss

Suss

18 september 2011 21:48

Tröjan såg verkligen skön ut, säkert varm och go.
Katterna sitter säkert och spanar efter mat, det kan vara sorkar nere i gräset som låter och då kan de sitta i timmar och bara vänta. Eller så är det väl något slags kattspa? Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

19 september 2011 16:53

Tröjan är mysig och jag tycker den är riktigt snygg med sin fjärilsmönster. Vad gäller katterna finns det flera teorier, men jag gillar ditt förslag på kattspa =D
Varma kramar!

 
Anita Fridén

Anita Fridén

18 september 2011 22:09

Men va snygg den är och tänk så bra att dottern kunde fixa till den. Det är sällan som något är för stort nu för tiden, tycker jag själv men när det händer så känner man sig riktigt smal.
*skrattar*
Tror du inte att katterna känner dofterna av varandra och på så sätt hålls på samma ställe. Vi har träd på tomten där alla grannkatter håller till ... De ligger där och jagar på fåglar. De ligger så där stilla och lugnt tills de ser att det finns ett byta att hoppa till och fånga. Bara en tanke.
Jag är trött nu sen alla barn och barnbarn varit här. Stod vid spisen hela förmiddagen och när de åkt hem så kom tröttheten.
Stor kram vännen från mig.

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2011 16:51

Ja du mon vän, det var allt lite roligt att tröjan var för stor, men så är det i USA. Där finns det kläder för alla former och fasoner och deras L eller XL stämmer inte alltid överens med storlekar här hemma.
Det här med katten är lite spännande, tycker jag.
Oavsett om det är fåglar, sorkar eller möss som lockar ser det ändå ganska meditativt och skönt ut. Men katter kan vara luriga, så katten vet...;)
Jag tänkte på dig igår med kära släkten på besök och förstår att du var helt slut efteråt. Hur roligt och trevligt det än är, räcker orken inte till på samma sätt som förr. Jag är ändå säker på att ni hade en fin dag tillsammans.
Varma kramar!

 
Ruth

Ruth

18 september 2011 22:50

Kan nog tänka mig att det är sork eller möss i närheten, eller anar dom ugglor i mossen (vassen) hehe.
Dom har en bra hörsel så dom väntar på aktivitet och då kommer dom smygande för attack.
Snäll dotter du har som hjälpte dig med sömnad, man vill ju använda sin fina tröja nu när det är höst och ruggigt ute. Här vräker regnet ner, började på em. men börjar bli van vid detta otrevliga skvalande stort sett var eviga dag.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2011 16:46

Ugglor i vassen! Ja, så är det nog =D Något är det för katten har varit här igen.
Ja, Dottern är en vänlig själ som nålade och sydde, medan jag satt skönt tillbakalutad i läsfåtöljen och var dekorativ - he he!
Det senaste dygnet har varit rent bedrövligt vått. Jag talade med en person idag, vars regnmätare hade svämmat över. Den mäter 45mm...
Men just nu är det uppehåll och vi har till och med en och annan solglimt:
Ha en skön kväll!
Varma kramar

 
Ingrid

Ingrid

19 september 2011 12:46

Jag tänkte precis som Yvonne, katten spanar på sorkar!

Tröjan är ju jätteläcker, den ser mjuk och varm ut också. Den blir fin nu till hösten.

Kram och ha det gott!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

19 september 2011 16:42

Ja, det är ju möjligt, men jag tycker kanske att katten ser för avslappnad ut för att vara på jakt. Kanske den bara ligger och njuter av prasslet från en sork =D
Tröjan är jätteskön och jag blev så glad för den presenten från kära Dottern med familj.
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Gunnel

Gunnel

19 september 2011 21:02

Vad härligt när man får kläder som är för stora. Egentligen skulle man då och då köpa en storlek större bara för att bli på gott humör. Ha det bra.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

19 september 2011 22:56

Där håller jag helt med dig! Man blir ju bara så himla glad, när kläderna hänger och slänger =D
Kram!

 
wiper

wiper

20 september 2011 12:19

Jättesnygg tröja och en snäll givmild dotter. Tur att den gick att sy in. Det är kul för dom har lite annat än i Sverige.

Katterna trivs tydligen där ;)

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

20 september 2011 16:53

Tack snälla! ja Dottern är snäll och go' Det är väldigt roligt att botanisera i amerikanska klädaffärer. Där finns något för alla smaker och kroppsformer.
Idag har jag inte sett röken av någon katt. Knappast någon människa heller. Det regnar och blåser och regnar igen.
Allt gott önskar jag dig och de dina!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sonen

21 september 2011 06:06

Jag tänkte föreslå att katterna lockas av vattensorkar men ser att andra redan skrivit det. Det hela görs säkert än mer intressant av att katter lämnar doftmarkeringar, så det blir liksom en snöbollseffekt av det hela.

Vilken tur att Maria är duktig med symaskinen, för tröjan är snygg och skall såklart användas ;)

~ Kram

Lambergsfrua

21 september 2011 16:32

Men kära barn, är du uppe och väcker tuppen??? =D
Ja, sorkar kanske men jag vill så gärna tro att katterna kommer ner till vattnet för att njuta av stillheten och skönheten - fast jag tror ju inte att katter har den tankeförmågan förstås ;)
Tröjan är snygg tycker jag också och den har redan använts. Den kommer att användas mycket känns det som - bekväm. =D
Varma kramar,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards