Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Hoppsan!

Av Lambergsfrua - 16 december 2011 14:37


Hur gick nu det här till???




I morse såg vår tidigare så fina julstjärna ut så här. Hm...? Den vattnades ju igår. "Oj!" utbrast mannen i Mitt Liv. "Den tål nog inte orkidégödning"


Så på förekommen anledning ber jag få meddela att julstjärnor INTE är orkidéer och alltså inte bör behandlas som sådana.


Varma kramar till er alla!   
Lambergsfrua - som i alla fall har vackra och välmående orkidéer  

 
 
Ingrid

Ingrid

16 december 2011 15:41

Tack för dagens varning ;)

Kram

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

16 december 2011 17:06

Det var så lite så =D
Kram tillbaka!

 
yvonne

yvonne

16 december 2011 18:26

Hoppla! Så kan det gå...nu har jag inga julstjärnor, jag vet inte varför, men jag gillar dom inte. Och nu har ju inte ni nån heller ;) Men det kanske blir en ny? Utan gödning...

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

16 december 2011 22:55

Nej, nu har jag ingen julstjärna och inte blir det någon ny heller. Jag har en nere i entrén innanför porten och den lyser så fin bland all murgrönan. Det får räcka - och den får ingen gödning =D
Varm kram!

 
Ingen bild

Maria

16 december 2011 19:10

Tack för det skrattet!

Lambergsfrua

16 december 2011 22:53

Varsågod! Glad att jag kunde sprida lite glädje =D
Stor kram,
Ma

 
Ruth

Ruth

16 december 2011 19:11

"Man skall inte dra alla över en kam" är ett sanningens ordspråk.
Synd om julstjärnan som vägrade vara en orkidé och demonstrerade så otroligt allvarligt. Ja, man lär så länge man lever, ingen gödning till en julstjärna under blomningen, den vill stå ljust och lite varmt, ingen dragig plats och inte torka ut..
Kram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 december 2011 22:53

Du har så rätt! Det var en kraftfull demonstration kan man säga;) Att julstjärnan inte tål kyla eller drag vet jag sedan gammalt och att den inte får torka ut vet jag också - men nu var det ju MiML som i bästa välmening gav den inte ont anande blomman en liten uppiggande drink. Trodde han alltså.
Ja ja, man lär sig av misstagen...
Varma kramar!

 
wiper

wiper

17 december 2011 09:52

Vad tråkigt att det gick så illa med julstjärnan men så bra att kunna tipsa om att den inte tål sån gödning. Jag skall köpa mig en julstjärna i dag till nya lägenheten

Ha en fin lördag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 december 2011 12:19

Tack Wiper! Jag hoppas din julstjärna får det gott och kommer att trivas tillsammans med er i nya lägenheten!
Varm kram;

 
Ingen bild

margareta wårenius

17 december 2011 11:04

Hur vågar du överlåta skötseln av dina blommor till din gubbs; Skulle var priccis de sista jag skulle anförtro till min gubbs

Lambergsfrua

17 december 2011 12:18

Ha ha ha! Jag är en modig kvinna, Margareta =D Faktum är att det är han, som sköter våra blommor och vanligtvis med den äran. Det här var undantaget som bekräftar regeln. Jag kan tillägga att han dessutom står för det mesta av vår matlagning - också med den äran.
Ha det gott!
Kram,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards