Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Attans också!

Av Lambergsfrua - 19 december 2011 22:28

Dagens solnedgång var nog en av de allra vackraste jag någonsin har sett här - och då satt jag i en bil utan möjlighet att fotografera. 


Kameran var visserligen med, men när vi väl kom fram till vårt mål, hade jag ingen utsikt att tala om. Himlen flammade visserligen i ljuvliga färger, men det mesta skymdes av skog och en stor hög lyftkran.


Ögonen fröjdades i alla fall och jag har försökt lagra upplevelsen i ett litet minneschip i hjärnans hårddisk. Problemet är ju bara att det jag har där kan jag inte visa er... 


Nu är det danrt dags för Loppelådan den sköna.

Sov gott alla bloggvänner!

Varma kramar,

Lambergsfrua

 
 
Ruth

Ruth

20 december 2011 11:03

Inget slår dom Värmländska solnedgångarna, dom är alltid helt underbara här uppe. Har skrivit en rad till dig i mitt blogginlägg.
Vi har -9* här nu och strålande solsken, inte en gnutta blåst, snön gnistrar och det är så fint ute.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

20 december 2011 12:07

Tack Ruth!
Här är det nollgradigt och ganska ljust, men ingen sol. Ert väder däruppe låter fantastiskt - framför allt att slippa blåsten. Den tycker jag är värre än regn.
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards