Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Nyårsafton

Av Lambergsfrua - 31 december 2011 13:14

 

Så här på årets sista dag skiner solen och vi har -6.  Marken är frosttäckt, men någon snö är det inte att tala om än. Dottern och Svärsonen har just varit här med en vacker nyårsbukett - vita tulpaner och vita ranunkel bland silvriga kvistar. Så vackert och uppskattat!


Jag hoppas att ni alla får en riktigt trevlig kväl,l oavsett vad ni gör. På tolvslaget kommer jag att höja mitt glasmed bubbel för nära och kära och vänner när och fjärran med önskan om ett lyckosamt 2012.


Varma kramar!

Lambergsfrua   


  


 
 
Gunnel

Gunnel

31 december 2011 14:02

Jag önskar dig ett Gott Nytt År! Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

31 december 2011 14:28

Varmt tack, Gunnel och tack detsamma!
Kram,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

31 december 2011 15:37

ÖNSKAR DIG OCH MIML ETT GOTT SLUT PÅ ÅRET 2011 OCH HOPPAS DET NYA ÅRET SOM STÅR FÖR DÖRREN 2012 BLIR LIKA FINT.
NYÅRSKRAMAR TILL ER BÅDA !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

31 december 2011 23:19

Tack snälla go'a Ruth!
Jag önskar dig och din Arne ett bra och gott 2012 med många fina upplevelser och god hälsa - för det senare är viktigast av allt.
Det smäller och sprakar redan häromkring redan, så vi ska sätta oss på balkongen nu och beundra skådespelet.
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Lasse

31 december 2011 16:00

Önskar Dig och Ulf ett riktigt Gott Nytt År!!!

Lambergsfrua

31 december 2011 23:21

Tack go'a vän! VI önskar dig detsamma. Vi hoppas kujna se fyrverkeriet som kommunen smäller av vid Sandgrundsudden vid 12-slaget. Skålar då för vänner när och fjärran då - även dig där i Skoghall.
Varm kram från oss båda!
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

31 december 2011 16:52

Jag ska höja min näsduk och snyta mig ;) nej, jag ska skåla i något också, dock inte bubbel hoppas jag, om det tycker jag INTE :D Hoppas ni får ett gott nytt år båda två där borta i öster! Kramar!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

31 december 2011 23:17

Tack go'a du!
Här blir det inget bubbel heller, bara räkor och vitt vin. Nu brakar det och smäller hej vilt runt omkring, fast det återstår ca tre kvart till 12-slaget.
Vi skålar med dig därborta i väster!
Kramar,
Lambergsfrua

Krya på dig!

 
wiper

wiper

31 december 2011 19:13

Vilken fin bild.

Gott Nytt År till dig och din familj
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

31 december 2011 23:15

Jag önskar dig detsamma. Det smäller av raketer häromkring redan, fast det är en timme kvar till 12-slaget.
ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

31 december 2011 19:13

Vilken fantastisk header wow!

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

31 december 2011 23:14

Tusen tack Wiper, men som du vet sen tidigare är det en mycket god vän som skapar mina headers av mina foton. Jag är väldigt nöjd själv eftersom bilderna är från området där vi bor.
ha det gott!
Kramar,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards