Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Lambergsfrua - 28 januari 2012 17:45

Ja, inte att jag har vunnit en massa pengar eller något sådant - vilket jag inte skulle ha något emot i och för sig. Nej, det är mycket mer trivialt än så. När jag betraktade mitt ansikte i badrumsspegeln härom dagen förvånades jag över, hur grådaskig och glåmig jag såg ut. Visserligen är det vinter, men jag kände inte riktigt igen mig själv.


Sen kom jag på, att vi nyligen bytte lysröret ovanför badrumsskåpet och vi har nu "kallt vitt". Det hade vi förut också, påstår Mannen i Mitt Liv, men där har vi lite olika uppfattning. Hur som helst med den saken, fakta kvarstår, man ser mer död än levande ut i det ljuset. Så antingen det behövdes eller inte, blev det säsongens första BUS:ning - Brun Utan Sol! Jag vet inte om det syns så stor skillnad i verkligheten, men i spegeln syns det i alla fall och det räcker för mig.


Tjärnens is är nu tillräckligt stark att den håller för lite vinteraktiviteter i alla fall om man är uppmärksam och försiktig

Mannen som brukar paddla sin blåa kanot här på Tjärnen, ger sig ut på skidor så fort tillfälle ges - och här kommer han stakande. Han har en ganska lustig åkstil, eftersom han i första hand vill träna armmusklerna.



Tall timber falling!
Vid gång- och cykelvägen här på Lamberget har det funnts en samling rikltigt bautahöga popplar, som brukar tappa en eller flera grenar så fort det blåser lite - och ännu flera grenar, om det blåser mycket. Det har inte känts riktigt säkert och samma sak tyckte tydligen parkförvaltningen (eller vad de kallas). För en tid sedan fick tre av de träden en blå ring målad runt stammen och i veckan avverkades de och de övriga rensades från lågt hängande grenar.



Det var ett tufft jobb för killarna. När den här stubben skulle sågas ännu lägre, började det ryka om maskinen. Jobbet fick ske i etapper, så sågen fick återhämta sig lite under tiden.



Kranbilen hade en söt dekal i fönstret - är det månne en karta som andjägaren har för att hitta sitt villebråd  


Önskar er alla en riktigt skön lördagskväll!

Varma kramar,

Lambergsfrua     



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards