Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Lambergsfrua - 1 februari 2012 16:30

Mannen i Mitt Liv fått fossingarna ompysslade "på salong" idag. Det låter lite som Vilda Västern men är ett garanterat lugnt och städat ställe.


När han släpptes ut därifrån, passade vi på att dela ut föreningens informationsblad, som jag skrev klart i helgen. Trappor ger bra motion...


I kväll ska vi gå över till Dottern och Svärsonen - ja till Barnbarnet också förstås. Vi sla få hjälp med  att sy ett par sömmar på hennes symaskin. När min gamla symaskin vid flera tillfällen och trots servcie fungerade som en vedaffär i högsommaren, skrotade jag den.


Någon ny har jag inte skaffat. Onödigt tyckte Dottern eftersom hon har en som är alldeles utmärkt. Dessutom erbjuder hon sig oftast att göra jobbet åt mig också och det är jag mycket tacksam för.


Flera gånger om dagen och varje eftermiddag runt kl.16 kommer ett godståg, som ska till eller från hamnen. Järnvägsspåret korsar Hammaröleden och just det där fyratåget kan ställa till det.



Oftast är godstågen riktigt långa och då blir det stopp och långa köer i trafiken på Hammaröleden.



Just nu
ser det ganska lerigt ut i Tjärnen, där man har grävt. Vi hoppas ju förstås att det ska försvinna, när grävarbetena är klara och isen har gått upp. Annars blir jag inte glad...

Önskar er alla en fin fortsättning på dagen!

Varma kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards