Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Helt vanlig tisdag

Av Lambergsfrua - 7 februari 2012 23:08

Ja, nästan i alla fall. MiML har varit hos tandläkaren i dag och blivit tillsnyggad i munnen, men 1650 krornor fattigare. Det hör ju inte till vanligheterna förstås.


Veckohandling och koll på Wermlandsdata, hur arbetet fortskrider med att eventuellt kunna rädda innehållet i MiML:s pajade USB-minne. Inget positivt ännu. Vi får avvakta tills i morgon. Sen får vi nog räkna med att lägga tid på att återställa allt som försvunnit. Inga fritidsproblem de närmaset veckorna med andra ord...


Dottern och Svärsonen har varit här. Vi värmde upp balkongen och satt där med vin och grekiska ostknyten. Alltid lika trevligt när de kommer.


Nu väntar Loppelådan.

Önskar er alla en god natts sömn!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Ruth

Ruth

7 februari 2012 23:27

Hos mig har det inte varit något som har skett som är att återge på bloggen, det vanliga dagspysslet gör vi alla. Känner mig så vilsen och frustrerad när hjärnan inte är där den skall vara för mig.
Tandläkare är vidrigt dyrt, mycket roligt kan man göra för dom slantarna. Trevligt med fikagäster det förgyller ens vardag.
Ha en fortsatt fin vecka min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

8 februari 2012 14:20

Jag känner nästan likadant som du. Och jag tror att många av oss bloggare upplever det lite då och då.
Vardagen lunkar på och det känns som att jag upprepar mig här på bloggen, när jag beskriver den. Jag började ju egentligen blogga för Sonens skull och jag vet ju, att han gärna läser även om vårt vardagspyssel. Så jag fortsätter, men det blir inte inlägg varje dag utan när jag känner för det.
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Yvonne

Yvonne

8 februari 2012 07:10

Hm, man bör nog ha en backup på backupen osv... Tandläkare ja, om en månad har jag tid, men det var längesen sist. Ha det gott!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

8 februari 2012 14:14

Jo men självklart är det så. Viktigast kanske att kopiera till backupen (USB-minnet i det här fallet) och inte klippa ut... Man lär sig av misstagen, som sagt.
Tandläkarbesök är inte det roligaste, ett nödvändigt ont (!) som dessutom gräver djupa hål i plånboken.
Kram!
Lambergsfrua

 
Ingen bild

rosan

8 februari 2012 14:24

Din blogg är helt nartulig och fint.
kolla gärna in på min blogg.

Lambergsfrua

8 februari 2012 22:41

Tack snälla okända du för go' kommentar - men hur ska jag hitta till din blogg? Jag tittar gärna in, men du lämnade ingen länk.
Ha det gott!
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards