Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Energi!

Av Lambergsfrua - 10 februari 2012 22:53

Inte vet jag varifrån den plötsligt kom den där energin, men efter den vanliga veckostädningen, tog jag itu med badrummet. Idag har jag faktiskt skrubbat det helt och hållet. Nåja, det handlar ju inte direkt om några slottsstora ytor, men det räcker gott som det är.


Vanligtvis brukar jag använda en micromopp på golvet, men nu la jag mig på knä på en skumgummikudde och skurade först duschen med dess eländiga silikonskarvar (mutter, vilken dum uppfinning), sedan listerna, rören och hela golvet. Vanish och nagelborste eller gammal tandborste funkar utmärkt på silkonskarvar har jag läst på nätet  och det stämmer bra.


Jag måste erkänna, att jag stånkade och stönade lite då och då i min ensamhet, mest för att knäna tog stryk - men oj, vad nöjd och belåten jag kände mig när jobbet var klart.


Nu önskar jag er alla en god natts sömn i loppelådan!

Varma kramar,

Lambergsfrua   



 
 
Ruth

Ruth

11 februari 2012 15:17

Energi, vad är det? tror jag vid något tillfälle drabbats av något sådan, men nu har jag glömt hur det var. Vad jag förstår på dig så har du blivit drabbad i går, är det ett virus tro ? min granne hade enorm energi i går, tror att lite feber har smittat mig. Jag har pysslat lite mer en vanligt, kan det vara energi tro ? Så duktig du har varit, tandborste är fantastiskt omkring kranar och skrymslen dit inget annat når, jag använder en sådan även till mitt tangentbord, oumbärligt i många sammanhang.
Ha en fortsatt fin helg vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 februari 2012 15:42

Ja du Ruth, jag vet egentligen inte, men det kan vara en virus;) Den kom så plötsligt att jag inte riktigt hann hejda mig - och det kändes toppen efteråt. Fast det var ju ugnen som borde ha fått sig en omgång...
Om du har pysslat lite mer än vanligt där hemmavid är nog en släng av det det där energiviruset, som har drabbat dig.
Jag tycker också att gamla tandborstar är suveräna vid rengöring, där det är svårt att komma åt - men tangentbordet har jag aldrig tänkt på. Tack för tipset!
Ha en fin fortsättning på dagen och en skön TV-kväll antingen med Gladiatorerna eller Melodifestivalen.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 17:56

Jag gjorde samma sak igår men jag fick hjälp av Sambo med att ta bort badkaret och göra rent där.
Det bästa med jobbig städning är att man känner sig så nöjd med sig själv när det är klart.
Ha en trevlig helg och en riktigt go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 februari 2012 18:14

Tack kära du för din kommentar och den go'a kramen! Det värmde :)Jag är dålig på att bloggvandra, men tanken finns där i alla fall;)

Vi har tagit bort badkaret, men den fronten klarade inte heller jag själv. Tungt och åbäkigt. Att det ska vara så svårt att konstruera en enkel lösning på det problemet, men det kanske behövs en kvinnlig designer för att få till något riktigt praktiskt;)

Visst är det så med städning, att man känner sig så otroligt nöjd och belåten, när den väl är klar. Man nästan känner hur glorian trycker på ena örat - *fniss*!

I kväll blir det Melodifestivalen för oss. Jag ser bland annat fram mot vad di Leva har att framföra. Han är vänlig man som aldrig upphör att fascinera.

Önskar dig och Sambon en riktigt skön helg!
Stor varm kram!
Lambergsfrua




 
liz på Irland

liz på Irland

16 februari 2012 23:35

ajdå, nu får jag dåligt samvete, jag hade lovat mig själv att ta itu med badrummet denna vecka nu när jag är ledig, och det har jag inte gjort än,
då får det bli imorgon, suck...
bra tips det där med Vanish, det ska jag köpa imorgon bitti och då kommer jag igång!
hälsningar till er i Karlstad!
liz

http://barazile.blogspot.com

Lambergsfrua

17 februari 2012 11:29

Ja men det är ju ett så enormt tråkigt arbete! Jag har själv skjutit upp den där grundliga rengöringen gång på gång och då har man det hängandes över sig antingen man vill eller inte;)
Att gnugga med kluvna citroner lär ge bra resultat också, men det har jag inte prövat.
Lycka till med Vanish!
Kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards