Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Lambergsfrua - 23 februari 2012 22:25

Oj oj oj, vilken skillnad på bara några dagar! I helgen som gick åkte man både skridskor och skidor på Tjärnens is.


 
Nu är det inte mycket kvar att åka på.  Det är helt ofattbart hur snabbt det ändras.



Så fort det blev lite öppet vatten under gång- och cykelbron över till Herrhagen samldes änder där. Vårkänslor? Ja! 



Jag vet inte om det syns på fotot, men även vid den nylagda dagvattenledningen simmade två änder omkring. Kanske de inspekterade de nygamla stockarna med sly - perfekt gömsle framåt våren. 



Det här måste platsa som årets sämsta foto, men det är faktiskt årets allra första krokusar här på Lamberget - fotograferade genom en besvärlig häck med lillkameran. Det är alltså de två gula fläckarna som är krokusar - ni får tro mig på mitt ord;)


När vi satt en stund på balkongen med Dotter och Svärson lyste en tunn nymåneskära över oss. Den försvann sedan i molnen.


Nu önskar jag er alla en god natts sömn!

Varma kramar,

Lambergsfrua

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards