Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Eriks foton från USA

Av Lambergsfrua - 1 april 2012 19:45

Igår var vi hembjudna till Öhrboet för att träffa käre Barnbarnet, höra om hans USA-praktik och se på hans foton. Och de var många! Han är ju släkt med mig   


Som nära anhöriga njöt vi av vartenda ett. Några tycker jag lämpade sig att visa på min blogg och jag fick tillåtelse att använda vilka jag ville - utom ett fåtal från besöket i New York. Nej, nej Erik och hans klasskamrat misskötte sig inte alls, men personen de besökte vill inte vara med på bild och det respekterar jag självklart.


Alla foton här nedan tillhör alltså Erik Öhrn!


 

Capitoleum i Washington D.C - och körsbärsblom.



I väntan på tunnelbanetåget i D.C



Stilstudie av två D.C.-änder


På Smithonian Museum i D.C finns mycket spännande att se - och här har guldet inte blivit till sand...



D.C-ekorre på en bädd av fallna körsbärsblommor.


Nej Erik blev inte haffad, men de tuffa New York-poliserna hade inget mot att posera med en yngling från utlandet - Sweden? Hm...



Varför använda dator när det finns hederliga gamla skrivmaskiner? Varför den välklädde  unge mannen sitter på trottoaren och skriver förtäljer inte historien.


  New Yorks China Town håller sig med egen brandbil. Titta bara på den gyllene draken på grillen och sidan.

Med detta önskar jag er en skön kväll!

Varma kramar,
Lambergsfrua  

 
 
Anita

Anita

2 april 2012 10:02

Underbara bilder Erik tagit och tänk vilka möjligheter det är nu för tiden att kunna ta massor av kort och slipper tänka på att filmen tar slut ... Ja, du kommer väl ihåg i vår ungdom ??
Jag förstår att ni haft en superkväll när ni gått igenom alla bilder och fått hans berättelse om alla.
Tacka Erik förnatt vi får ta del av bilderna också ...
Ha en bra "mager-måndag" som man sa när jag var liten ... Påskveckans alla dagar har ju ett rolligt namn och de sitter kvar.
Stora kramen och tack för bildvisningen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

2 april 2012 11:02

Tack Anita! Jag tror nog att han kollar in på min blogg och ser vad som skrivits;) Minns du när man stod där med kameran och knäppte och så var filmen plötsligt slut. Det kom ett surrande ljud, när filmen snurrades tillbaka in i sin behållare. Hade man då ingen film i reserv vara det bara att gilla läget - eller slita sitt hår och hoppa jämfota av frustration =D
Hemma hos sa man blå måndag fast den egentligen kommer före fettisdagen. Påsken var en trevlig helg utom långfredagen som var längre än l-å-n-g.
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

2 april 2012 17:35

Vilka härliga bilder!
Det har varit en riktig upplevelse förstår jag. Mina gossar ska åka till USA igen nu i början av maj och stanna ett bra tag och åka runt och hälsa på släktingarna som var här förra sommaren.
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

3 april 2012 17:30

Tack Ingrid!
Vad roligt för pojkarna att komma iväg på en längre resa och dessutom få träffa släktingar! De kommer garanterat att bli väl mottagna och få se och uppleva mycket. Jag önskar dem riktigt go' tur!
Kram,
Lambergfrua

 
Ruth

Ruth

2 april 2012 20:26

Så många intressanta foton, tack för dessa Eric. Vilken intressant resa som inte är alla förunnat. Hade gärna suttit med i fåtöljen och kikat med er och myst.
Kram och tack.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 april 2012 17:28

Tack Ruth! Jag tror Erik kikar in här för att se eventuella kommentarer. Som du förstår finns det många fler foton, men de vanliga "resebroschyrsbilderna" tog jag inte med utan valde de lite udda och annorlunda.
Ja tänk vika möjligheter dagens ungdomar har jämfört med när jag var i samma ålder. Då hade skolresa med tåg från Stockholm till - Mariefred!
Stor kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards