Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Lambergsfrua - 3 april 2012 17:45

Stlla veckans andra dag är det idag. Vi är alltså inne i påskveckan. Efter att ha besökt vårt stora shoppingcenter Bergvik idag måste jag erkänna att stilla var det minst av allt  


Det var ungefär lika rörigt och mycket folk som i julveckan och nu ska man ändå inte handla påskklappar. Det handlar om mat, mat, mat och ännu mera mat - och så godis förstås. Extrapris på alla möjliga godsaker och prisikrig på godis i lösvikt. Lägst hittills är Netto, som tar 2.95 hektot för sitt lösgodis. Men OBS! Man får bara köpa 3 kg per person!!! Tre kilo?   Visserligen skulle jag gladeligen kunna smäcka i mig ett eller kanske tvåhekto själv, bara min självbevarelsedrift hindrar mig. Kanske tänker de på familjer med många barn, som ska ge påskägg till släktingar eller så - men det är ändå rasande mycket godis. Tre kilo...


Nej, jag har inte fallit för frestelsen än, men det finns ju flera dagar kvar att falla på...


I januari hade vi fått ett stenskott på bilens vindrutan och tvingades byta. Döm om vår förvåning då vi häromdagen upptäckte en spricka på nya vindrutan och det utan att ha fått ett stenskott. Så nu är bilen inlämnad hos glasmästaren för ännu en ny vindruta. Suck!


Nu kommer Dottern och Svärsonen om en liten stund, så bilder får vänta till senare eller till i morgon.

Ha en skön kväll!

Soliga kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards