Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Vi firar!

Av Lambergsfrua - 10 april 2012 10:45

Den 10 april har vi två vänner som fyller år fast, det skiljer 25 år mellan dem.



Barnens kusin Agneta fyller jämnt och vill  helst inte höra talas om detta.


Mannen i Mitt Liv och jag skickar våra allra varmaste gratulationer och anar att de allra närmaste bjöd på en minnesvärd dag i Stockholm - redan igår!



Vännen Arnold firar i dagarna två hemma på Utö, lite i förväg redan på annandagen och självklart också idag på den riktiga dagen.



Vi höjer våra glas för de båda jubilarerna och önskar dem allt gott - ja, även ett och annat  glas vin.  


Önskar alla en fin dag!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Ingen bild

Sonen

10 april 2012 12:01

Väl talat, väna moder. Ett fyrfaldigt leve, och så vidare ;)

/ Kram

Lambergsfrua

10 april 2012 13:43

He he, vän och vän - det vet'e katten;) Kul att du instämmer i hurrandet för våra två jubilarer =D
Kram,
Ma

 
Anita

Anita

10 april 2012 20:09

Väldigt vackra kort du visar och jag skickar med ett GRATTIS jag också till dina vänner. Det sista kortet lockar mig att ta ett glas vin ... Det såg så gott ut på bilden. Men idag får det bli rött.
Ha det allra gôttast ni två turturduvor som jag antar sitter och myser på balkongen.
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 april 2012 21:43

Tack Anita!
Unga Agneta känner i det närmaste åldersnoja medan åldermannen Arnold njuter livet fullt ut. Tähk så olika det kan vara.
Vinglasen fotograferade jag på båtresan till Utö för några veckor sedan. Jag ställde dem i fönstret med hela havet som bakgrund - fast det heter inte fönster på en båt, eller;)
Njäe, ikväll sitter turturduvorna i varsitt rum för att se olika program - men om en stund blir ett glas vin i vardagsrummet. Det är för kallt på balkongen nu och vi har inte lust att värma upp för en kort stund bara.
Varmaste kramen,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards