Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Regngrå onsdag och beslutsångest

Av Lambergsfrua - 11 april 2012 12:30

Regnrock är det som gäller idag, om man ska ut. Det är visserligen + 7 och ganska vindstilla, men grådisigt och som sagt duggregn.


Vi skulle ha gått yttre fastighetssyn i morse tillsammans med en sakkunnig, men han ringde och ändrade till fredag på grund av vädret. Inte lätt att gå runt och göra anteckningar, när pappret blir blött...

Så vi kom upp ur Loppelådan tidigare än vanligt - helt i onödan  


En stund av förmiddagen har jag ägnat åt att leta fram fina bilder ur mina fotomappar för att trycka upp som kort att skicka till vänner som fyller år eller till de två vänner som inte har datorer. Jag gör det lite då och då och nu är det dags att förnya lagret. Jag tycker att "köpekort" har blivit så dyra och egentillverkade kort uppskattas faktiskt.


Här är ett exempel på foto som jag ska trycka. Det är taget i Skottland förra året - dessutom passar motivet en sån här regndisig dag.



Jag får alltid sån beslutsångest, när jag sitter där och letar efter lämpliga foton. Skulle jag själv bli glad för ett kort med det motivet, eller kan det kanske missförstås? En vacker blomma med regndroppar på kronbladen kan ju uppfattas som sorglig - som tårar. Men nej, jag ser nog i första hand en vacker blomma, så den trycker jag upp.   


Önskar er alla en bra fortsättning på dagen!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Ingen bild

Sonen

11 april 2012 15:18

Ha ha, din stackare. Men nog borde det vara angenäma problem, båda bilderna är ju väldigt vackra och stämningsfulla. Jag tycker du har gjort bra val jag. Framför allt har du tagit fina bilder ;)

/ Kram

Lambergsfrua

11 april 2012 16:09

Tack för berömmet! Visst är det angenäma problem, men det finns så många att välja mellan. Jag vill ju helst ha blommor, men pappa tycker jag kan ta med lite fler naturscenerier i stället. Nu har jag valt ut ett tiotal - mest blommor i alla fall;)
Kramar,
Ma

 
Ingrid

Ingrid

11 april 2012 17:10

Det där blir två alldeles utmärkta kort!
Jag har inte tänkt på att man kan göra så. Det blir ju mycket personligare än köpekort. Några foton som jag gillat har jag förstorat och ramat in. Ett par hänger här på väggen i hallen och några har jag skänkt bort som lotterivinster.

Ha en skön onsdagskväll!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

11 april 2012 17:28

Tack, Ingrid! Jag har nu plockat ut ett tiotal, som jag gillar. Det är roligt med de egna korten och jag har förstått att de uppskattas av mottagarna.

Barnbarnet Erik har tagit flera fina foton och några av dem har ramats in och pryder sin plats på väggen hemma hos honom.

Ha det gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

11 april 2012 18:43

Det är inte Loch Lomond? ;) Tjusigt är det i alla fall! Trycka upp bilder? Hur, var? Jag skulle drabbas av beslutsångest deluxe om jag skulle råka besluta mig för att göra detta också... Och nu vill jag gärna ha lite vårigare väder, är trött på kylan nu, kanske solen tittar fram liiiite i morgon sa de på vädret förut.. Ha det gott!!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

11 april 2012 21:53

Nej Yvonne, det är Glenfinnan. Där spelades delar av första Harry Potterfilmen in och området kändes trolskt i det vädret vi hade.
Jag gör en baksida till fotot och trycker ut på färgskrivare, sen viker jag kortet - voilà! Ett kort att skicka i kuvert till någon som fyller år till exempel.
De senaste dagarnas väder ha jag upplevt som synnerligen deprimerande. Jag bara gäspar och känner mig trött.
Kramar,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

11 april 2012 19:14

Tjusiga foton. Regndroppar på kronblad tolkar jag inte som tårar och sorg. Ser det mera som att blomman friskar upp sig på sommarmorgonen med droppar av dagg. FRISKT !!! (Jag är född Kronblad)...
Ha en skön onsdagkväll !!! Stor kram härifrån !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 april 2012 21:55

Tack snälla rara! Regndroppar på Kronblad eller kronblad är bara vackert och inte det minsta sorgligt - det bestämmer vi =D
Varmaste kramar till er båda!
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

11 april 2012 22:44

Klokt att trycka egna kort, dom blir mera personliga en köpta och dom är sannerligen inte billiga. Köpte ett hos Petter i Boa innan Påsk för att skicka, tappade nästan hakan över priset. Du gör klokt i att göra egna, och fina motiv har du plockat fram, du har många fina att välja på i dina gömmor inte undra på att du får beslutsångest när du skall välja.
Kramen vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

12 april 2012 13:22

Tack Ruth! Då är ändå Petter i Boa billig på väldigt mycket, men tydligen inte kort. Sist jag skulle köpa ett dubbelt kort kostade det 30 kronor och det är ju överpris utan dess like.
Du har ju också många vackra foton som du skulle kunna trycka fram och använda som en personlig hälsning.
Nu har jag i all fall bestämt vilka tio jag ska trycka den här gången och de två jag visade på bloggen kommer med.
Ha det bra!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

12 april 2012 11:10

Vi har också haft regn i några dagar men i dag var det Londondimma och regnfritt. Att gå in regn och anteckna är ingen höjdare. Det är mycket finare att göra egna kort av sina bilder och som du säger billigare. Kort har verkligen blivit dyra. Dom bilderna är ju jättevackra och passar toppen till kort. Nu blev jag inspirerad att göra så själv. Tack för tipset. Det är ju även roligare att få såna personliga kort


Ha en fin torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

12 april 2012 13:18

Tänk idag ser vi solen! Härligt efter de här grådisiga dagarna med dagsregn.
Hoppas nu bara att det håller upp när vi ska gå fastighetssynen i morgon...
Tack för fotoberöm! Jag tycker faktiskt att gratulationskort och andra dubbla kort har blivit på tok för dyra. Flera av våra vänner föredrar att ringa eller maila i stället - men visst är roligt med en personlig hälsning på egentillverkat kort.
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

 
Gunnel

Gunnel

12 april 2012 17:50

Vilken bra idé att göra vykort av egna foton. De bilder du visar är jättefina och de blir säkerligen vem som än får dem glad för. Ha det bra

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

13 april 2012 13:07

Tack Gunnel för din positiva kommentar!
Nu har jag valt ut några som jag själv gillar och hoppas mottagarna också ska tycka om.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram,
Lambergsfrua

 
Lena

Lena

12 april 2012 22:55

Jag skulle bli oerhört glad över omsorgen att någon gjorde ett personligt och eget kort till mig. Vilken fin tanke och vilket engagemang! Fortsätt så! Du har så fina bilder. Kram Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 april 2012 13:04

Tack Lena för dina positiva ord! Jag tycker själv att det är roligt att kunna skicka ett "eget" kort.
Ha det gott och trevlig helg!
Kram,
Lambergsfrua

 
soffie

soffie

13 april 2012 21:18

otroligt vackra bilder..hoppas du haft en bra vecka nu måste väl värmen komma tillbaka,mågott

http://www.soffie69.blogg.se

Lambergsfrua

13 april 2012 22:24

Tack snälla Soffie! Hoppas du mår bättre nu och får en lugn helg. Värmen lär nog dröja men det spelar ingen roll - våren är på gång!
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards