Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Lambergsfrua - 17 april 2012 15:30

Och stackars alla andra flyttfåglar som anlänt till våra trakter! I morse föll det stora vita flingor från de mörka molnen. Jag som trodde att änglarna var klara med sin vårstädning...



De gråa fläckarna på marken är inget skräp på linsen utan helt enkelt snöflingor utanför fönstret. 



En halvtimme senare var änglarna nöjda med städningen - i alla fall för den här gången. Gumman Tö hade redan börjat sitt jobb och nu på eftermiddagen tror jag nog, att hon känner sig ganska nöjd. Inte mycket kvar för henne att göra.


Det lustiga är att snön föll synnerligen lokalt. Stadsdelen Rud, som vi ser från vår balkong fick ingen snö alls!   


Jag har ägnat förmiddagen till att skriva protokoll från gårdagens styrelsemöte. Vår sekreterare njuter av sol och värme nere i Dominikanska Republiken. Jag fick ett mail från henne häromdagen: "Ha det bra! Hoppas det snöar på er;)"Vänligt av henne, eller hur?   


Önskar er alla en fin fortsättning på dagen!

Varma kramar,

Lambergsfrua   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards