Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Lambergsfrua - 19 april 2012 22:47

Med benäget bistånd av entusiastisk Dotter inhandlade jag igår en ny baddräkt. Min gamla baddräkt köpte jag i Florida på 90-talet och den har både blivit sliten - och krympt. Det senare ett faktum, som jag blundat hårt för den sista tiden..,


I maj ska vi åka på en rundresa i Illyren, där det ges tillfälle till bad. Jag hade vaga tankar om att strunta i den möjligheten (att bada alltså) och på eftermiddagarna bara hålla mig i skuggan på en balkong med ett glas vin för att slippa exponeras i full frihet i en baddräkt. Dottern protesterade ljudligt och uttryckte med emfas, att det var det dummaste hon någonsin hört. Hon har nog inte hört mycket hon, tösen min   


Alltså stämde vi träff på hennes lunch igår och hon grep sig an uppgiften med en fältherres enstusiasm och kunnighet. Med kraftfulla steg nådde vi Ejas LARGE (!) mode, där baddräkterna ännu inte plockats fram. Vänlig expedit stod på huvude tbland lådorna på lagret och rotade fram vad huset förmådde  och det var inte lite.


   
Den här provade jag i både blått, marinblått och svart - men nä, inte särskilt kul.


 
Det här är ju en klassisk variant på "förvilla okch slimma", men i stället för att förvilla, accentuerade den min "traditionellt byggda kropp". Så säger man i "Damernas detektivbyrå"  om damer i mogen ålder med viss rondör.    Den framhävde framsidans rondör om man så säger...

Men inom trettio minuter hade jag hittat något, som föll mig i smaken - och som faktiskt satt bra också.


 
Expediten var suveränt vänlig och tillmötesgående och Dottern snodde som en iller bland badräkterna för att hitta rätt storlekar - och här blev jag nöjd. Det framgår inte av bilden, men på några av ränderna är det faktiskt en mycket diskret guldrand. Lite bling-bling är aldrig fel i min värld...


Jag handlade lite till, men det får bli en senare fråfga.

Nu ska jag krypa ner i Loppelådan och önskar alla en god natts sömn.

Varma kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards