Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Lambergsfrua - 19 augusti 2012 12:00

Det är så lätt att bli hemmablind och söka nya upplevelser långt bort. Ibland sansar vi oss Mannen i Mitt Liv och jag och fördjupar oss lite i vår närmiljö.



Då gör vi som katten Tova - betraktar vår stad med nyfikna ögon. (Nej, det är inte vår katt). 



Längs Klarälven i centrum prunkar det i blomkrukorna. Varje år har ett färgtema för blommorna och årets "Lyskraft" gillar jag skarpt. Även om blått är min favoritfärg blir det lite tamt med olika blå nyanser i blomkrukorna - som man hade förra året.

   
Även stans broräcken får blomma.


 
Bland annat på Torget "växer" blomsterträd och längs hela Hamngatan där stationen ligger.
Jag vet att många andra städer och orter sommardekorrer på liknande sätt och jag njuter i fulla drag av allt det vackra.


Sandgrundsparken på Sandgrundsudden är Karlstads egen centralt belägna oas.


Sandgrund förknippas oftast med dans, men numera är gamla danspalatset ombyggt till utställningslokal och museum för konstnären Lars Lerin - men man har behållit originalskylten på taket!

 
 
Här har man byggt bryggor och stora trädäck dit folk gärna söker sig för att sola eller äta sin medhavda lunch. Det finns en finns en fin liten sandstrand också, men besökare avråds på det bestämdaste från att bada där. Klarälven är en nyckfull dam med tidvis starka strömmar - men "doppa gärna tårna", som det står på skyltar intill.


Önskar alla en skön söndag!



Varm kram,

Lambergfrua   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards