Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Fölsis!

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2012 07:00

Får man hissa flaggan på sin egen födelsedag?

Jo, men det får man väl. Jag är glad för att ha fötts, jag är glad för att leva och jag är glad för att ha ett bra liv.


 
Barnen och barnbarnet  mår bra, är friska och krya och på vift på olika håll i världen just den här dagen, men Mannen i Mítt Liv är här hos mig och det är en värdefull gåva i sig. Vad mer kan man önska?


Senare i kväll kommer gode vännen Rune för att lära sig lite om Facebook och umgås i all enkelhet.
Det ser ut att blir en riktigt fin dag.


Önskar alla er andra en lika fin dag.

Varm kram,

Lamebrgsfrua   

 
 
Ingrid

Ingrid

21 augusti 2012 09:22

Ja, må du leva
Ja, må du leva
Ja, må du leva många lyckliga år!

Varmt grattis och många kramar till dig idag!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

21 augusti 2012 15:18

Stort och varmt tack för gratulation! Jag blev så glad när jag fick se, att du också sjunger/skriver må du leva många lyckliga år i stället för 100 år. Det är klart bättre text tycker jag. Gärna leva till 100 om man får vara frisk, men det är få förunnat.
Solig kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

21 augusti 2012 12:16

GRATTIS vännen. Du beskriver din dag och dina känslor så fint, på dagen DIN. Inte många ord och rader men ALLT som betyder något för dig och det dyrbaraste i ditt liv. Så vackert skrivet så jag läste det flera gånger.
Jag hoppas nu att ni får en skön dag - och en skön balkongkväll med något gott i glasen. Tack för att du finns Gigi !!!
Kramar från mig !!!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

21 augusti 2012 14:06

Tack go'a vän för rosande rader som göt mig både rörd och lite generad. Tycker väl inte att jag är så märkvärdig;) Jag skrev precis som jag känner, tycker och tänker. Jag är en lyckligt lottad människa - som dessutom har förmånen att ha goda vänner

 
Ruth

Ruth

23 augusti 2012 22:46

Men kära nånnena, har du fyllt år ? ETT STORT GRATTIS MIN VÄN, hoppas du njöt från morgon till kväll i glada vänners lag, det är du väl förunnat kära du, HURRA, HURRA, HURRAAAA !
Jag strör många röda rosor på vägen framför dig alla kommande år.
Kramar många min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 augusti 2012 12:57

Tack snälla Ruth för gratulationer, hurrarop och strödda rosor! Jag är full av tillförsikt inför det kommande året. Något annat skulle kännas helt fel;)
Varm kram!

 
Ingen bild

Sonen

24 augusti 2012 10:50

Det är väl klart att man får flagga för sig själv. Då vet man dessutom att det blir rätt gjort ;)

Kram

Lambergsfrua

24 augusti 2012 13:10

Tack Peter! Den hissades helt enligt de regler jag lärde mig som scout - fast bara i fantasin, för vi har ju ingen flaggstång. Bordssflaggan åkte fram i alla fall, men den är betydligt mindre krävande =D
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards