Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Lambergsfrua - 25 september 2012 15:09

Jag var egentligen helt nöjd med min gamla skärm och hade inte alls tänkt att byta ut den. Verkligheten ville något annat. I fredags råkade vi ut för några strömsvajningar, som inte störde nämnvärt då, men när jag startade datorn i lördags förblev skärmen svart.   


Vi släpade då iväg med både dator och skärm till datordoktorn på Wermlandsdata. De brukar lösa datorproblem snabbt och effekttivt till en vettig kostnad. Dessutom finns Barnbarnet där på lördagar, så vi kände oss extra väl omhändertagna.

Ganska snabbt kom man fram till att adaptern till skärmen hade lagt av - och som en ren sympatiåtgärd hade musen gjort detsamma. En sån adapter som vi behövde, fanns inte i lager.


Dilemma: låta beställa hem en ny adapter eller lägga till en slant och köpa en helt ny skärm med inbyggd adapter?

 
Inget svårt val alls! Därför kan jag nu glädjas åt en ny större skärm med ypperlig bildskärpa. Så jag är nästan glad för att min gamla adapter inte klarade de där strömsvajningarna...

Önskar er alla en bra fortsättning på dagen!

Varm kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards