Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Om det tycker jag INTE!

Av Lambergsfrua - 10 oktober 2012 16:00

I lördags morse ringde telefonen strax efter kl. 8 och i morse kvittrade telefonen några minuter över kl. 8 ! Även om vi var (halv)vakna, vill vi inte bli störda mitt i frukost och tidningasläsning då.


På den tiden vi fortfarande besvärade arbetsmarknaden var det helt OK med tidiga telefonsamtal, som då oftast gällde jobbet. Men inte annars. Aldrig annars!


Myten om morgonpigga silvergrå pantrar, som är uppe och väcker tuppen, lever och frodas tydligen, men är en kraftig överdrift. Visserligen är många silvergrå pantrar morgonpigga, men absolut inte alla. Ofta tar förresten de morgonpigga sedan en liten tupplur efter lunchen - för att återställa jämvikten av sömnbehovet så att säga.


I min värld hör det till vanlig hyfs att inte ringa någon före kl. 9 på morgonen och inte heller efter 9 på kvällen. Om det inte är något livsviktigt förstås - men det var inte något av de här samtalen.


 

Men nu är det historia och vi har kunnat glädjas åt en solig men kylig dag efter en frostbiten natt.


Jag avslutar dagens inlägg med en kommentar från TV-programmet Ung och bortskämd. En av deltagarna uttalade sig om en annan - "Han har utvecklats lite nu. Han vet hur man kokar vatten och så".


Solig kram,

Lambergsfrua

 
 
Ingrid

Ingrid

10 oktober 2012 17:04

Jag håller med dig!
Inte före och inte efter nio, om det inte är några stora katastrofer som måste avhandlas.

Visst är de för behändiga de där små bortskämda liven!
Tur att du citerar dem ibland, för jag ser inte programmet.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

10 oktober 2012 17:29

Jag skulle inte heller titta på ungdomarna, men fastnade efter att ha sett första avsnittet. Man häpnar över hur fel det kan bli, när föräldrar curlar sina barn in absurdum - ända upp i myndighetsåldern.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

10 oktober 2012 20:55

Här är vi vakna före nio varje dag! :D Men det är inte ofta någon ringer vid den tiden ändå...och skulle jag ringa till någon jag inte känner väl så är det ju före och efter nio-regeln som gäller. Förresten var det fem svanungar jag såg! Så det kanske var "er" familj...

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

10 oktober 2012 22:17

Ja men då är det nog "vår" svanfamilj! Vad roligt! NU har vi den tillsammans;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Anita

10 oktober 2012 22:36

Uppe med tuppen är jag ... 1/2 7 varje morgon står frukosten klar här hos oss. Min Livskamrat har då tänt brasan, kokat ägg, bryggt kaffe och dukat fram ... Han lägger sig efter lunchen varje dag en liten stund men aldrig jag. Han är kvällstrött men inte jag. Men före kl 9.00 ringer jag aldrig och inte efter 21.00 på kvällen heller. Joo förresten, till barnen om det är något särskilt. Håller med Ingrid om att det är bra att du citerar ungdomarna eftersom även jag hoppar det programmet. Fortsätt med det !!
Nu är det dax för lite kaffe innan jag kryper till kojs !!
Kramar härifrån !!

Lambergsfrua

11 oktober 2012 15:00

Jag tycker det är helt OK att vi silvergrå pantrar har olika dygnsrytm. Det jag stör mig på är ofoget att ringa till folk för tidigt eller för sent - alltså före 9 och efter 21.
Det låter jättemysigt att vakna till färdig frukost och sprakande brasa. Den enda brasa som sprakar här är nog min *asgarv*
Ungsdomarnas kommentarer under sina stapplande steg på egna darrande ben är helt obetalbara tycker jag. De är inte om ointelligenta, men har noll koll på verkligheten och kläcker därför ur sig den ena grodan efter den andra. Jätteroligt tycker jag =D
Varma kramar från ett soligt Karlstad

 
Ingen bild

Sonen

12 oktober 2012 10:42

Hej på dig, Sprakande brasan (ha ha). Håller fullständigt med om klockan 9/21-regeln. En gång talade jag om för en kompis vad jag ansåg om att ringa hem till oss tio över åtta en söndagsmorgon och det tog tydligen mer skruv än avsett, för det var snart fyra år sedan och han har aldrig ringt hit igen. Fast det var det värt, ha ha. Det värsta är annars de automatiska uppringningar man får från diverse telemarketingföretag. Det är en dator som slår numren och när någon intet ont anande människa lyfter på luren är det meningen att någon på call centret ska hugga samtalet och sälja något. Problemet är bara att de inte alltid hinner göra det, så ofta finns det ingen i luren när man lyfter. Morr .... Jag har tagit mig tid att spåra två av de företag som givit vårt nummer (som faktiskt är hemligt) till berörda call center och fått dem att stryka oss, och det har blivit lite bättre efter det. Hade vi inte haft hemligt nummer kunde vi ju ha anmält oss till Nix, men det går alltså inte. Synd, för idioterna bryr sig inte alls om vilken dag eller tid på dygnet det är när de ringer. Skämmes! o.s.v

Hur som helst, i kväll blir det fotboll för hela slanten, först svenska landslaget mot Färöarna och sedan U21-landslaget mot Italien. Nagelbitning står på menyn, med andra ord ;)

Kram Sonen

Lambergsfrua

12 oktober 2012 19:44

Ha ha! Inget samtal från oförstående kompis. Kanske ingen större förlust då;)
De där automatisk uppringningarna har vi också irriterat oss på och pappa spårade också en av dem. De var ganska oförstående, men det har inte upprepats från dem i alla fall.

Här har det varit fotboll för hela slanten också, men kl. 20 ska vi båda se antingen Funniest homevideos eller X factor. Inget bestämt ännu - fast jag lutar åt X factor.

Naglar blir man inte särskilt mätt av - kålpudding rekommenderas=D
Kramen,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards