Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Gustaf Adolfsdagen och födelsedag

Av Lambergsfrua - 6 november 2012 11:45

Idag visar sig en blek sol och vi har några minusgrader - fjärran från den dimma som fördunklade sikten för Gustaf Adolf och hans mannar på slagfältet vid Lützen denna dag 1632.


Viktigare för mig och familjen är ändå att käre Mannen i Mitt Liv fyller år!



Självklart hissar jag flaggan för honom och eftersom jag är en laglydig medborgare hissar jag även en flagga för Gustaf Adolf - det är ju allmän flaggdag idag.   


Vi firade MiML redan i söndags, eftersom Dottern är Stockholm idag och vi själva ska på Öppet Hus i HSB-huset i kväll - några inledande informationsmöten och efterföljande buffé.


Vi ska ner på stan vid lunchtid för att prova ut de solglasögon, som jag ska ge MiML i present. Det är sådana som man sätter utanpå sina vanliga glasögon (inte påhängstypen) och de måste provas ut, så de passar på de vanliga glasögonen.


Det blir nog ett besök på King Creole Café också för kaffe och amerikansk våffla. Där kan vi fika bland många fina Elvisprylar, så kameran följer självklart med.


Önskar er alla fin dag - kanske rentav med en Gusaf Adolfs-bakelse till eftermiddagsfikat.

Varm kram,

Lambergsfrua
  

 
 
Ingrid

Ingrid

6 november 2012 12:45

Då ber jag att få instämma i gratulationerna!!

Hoppas att ni får en riktigt trevlig dag!
Själv sitter jag här och väntar på att vädret ska bli så pass att jag vågar mig ut på en promenad. Som det regnar så kommer det en skur och dessemellan skiner solen - vädret är underligt på alla sätt i år.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

6 november 2012 16:36

Tack för det Ingrid!
Vad trist att du har ruskväder. Man vill ha ordentligt uppehåll för att ge sig ut i naturen. Å andra har du ju bra bäcker att läsa medan du väntar;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Lasse

6 november 2012 12:55

Stort grattis till Ulf!!!

Lambergsfrua

6 november 2012 16:37

Han tackar och skickar varma hälsar tillbaka!
Kram,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

6 november 2012 15:33

Hurrar och grattar både din MIML och alla med namnet Gustaf i dag. Någon bakelse dagen till ära struntar jag i, har gått upp 3 kilo på kort tid så nu får jag se upp rejält vad jag stoppar i mig, men går man med ett ständigt sug i kroppen så är det svårt.
Hoppas ni får en trevlig dag med allt ni har för er, lite glatt och gott livar upp allt det gråa ute, här regnar det.
Ha det fint vännen//
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 november 2012 16:42

Stort tack från MiML!
Bakelse får vara för oss också. Däremot har vi varit på King Creole Café och festat på varsin amerikansk våffla. Jag tycker det är svårt att stoppa i sig sådana smaskigheter utan att få dåligt samvete, men får man riktigt sötsug kan det inte hjälpas. Samvetet knockas ibland;)

Nu ska vi snart göra oss i ordning för att ta oss till HSB-huset (det ligger alldeles i närheten) för lite intressant information om diverse nyheter och sedan umgås medan vi avnjuter en buffé.

Ha det så gott det går i gråvädret!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

6 november 2012 18:29

Ah, var det för mannen det var så många flaggor på stan idag ;) Klart att han ska firas ordentligt! Gustav Adolf kom jag på när jag cyklade hem att det var ju idag ja...den berömda dimman. Dimmigt har det ju inte varit idag i alla fall! Hurra, hurra för mannen idag!! Ja, din man alltså, Gustav bryr sig nog inte ;)

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

6 november 2012 20:31

Ja men visst! Under barndomsåren trodde MiML stenhårt att flaggandet var för honom, men idag vet han bättre;)

Inte helt soligt men ganska fint ändå. Hittills har vi haft en riktigt fin dag och kvällen är inte slut ännu:)

Ha det gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Margit

Margit

7 november 2012 14:33

NU kommer jag in på gårdagens inlägg...jag försökte i går..men TISDAGENS INLÄGG..gick inte att titta i.
Grattis i efetrskott til din mans födelsedag!!!
Kram och ha det så gott!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

7 november 2012 17:50

Ja, ibland är inte datorerna samarbetsvilliga;)
Mannen i Mitt Liv tacka och hälsar så gott.
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards