Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Vintern nalkas

Av Lambergsfrua - 9 november 2012 19:30

I morse när vi tittade ut genom fönstret låg det ett tunt istäcke på hela tjärnen. Som vanligt ligger det kvar en handfull båtar vid bryggorna och än är det ingen överhängande fara för dem. Mycket av nyisen smälte bort under dagen, men inte allt...


Idag har det varit en sån där slappardag, då vi egentligen inte har gjort någonting mer än det vanliga småpysslet. Ganska skönt med sådana dagar också - men lite onyttig känner jag mig allt.


I morgon kl. 8 går reseföretaget Majos teaterbuss ner till Göteborg och Gothia hotell, där vi ska träffa Sonen, äta lunch tillsammans och se Bondfilmen Skyfall - innan vi går till Lisebergsteatern för att se farsen Campa i klaveret. Ja, Sonen avstår från den delen. Farser är inte hans melodi om jag uttrycker mig milt. 


Som vid de flesta bussresor härifrån till Göteborg och Stockholm går bussen inte hem förrän vid 15-tiden, för att alla ska hinna handla, "när man ändå är i stan". Det passar inte alls in i våra planer. Vi "hoppar av" och tar tåget hem i stället - fast tåg och tåg. Till Tollhättan får vi åka buss p.g.a spårarbeten. Vi är i alla fall hemma långt innan teaterbussen lämnar Göteborg - förhoppningsvis i alla fall.  


Önskar er alla en skön kväll!

Varm kram,

Lambergsfrua

 
 
Ingrid

Ingrid

9 november 2012 21:14

Så bra att ni ska se Skyfall, då kan jag får en liten hum om den är värd att se. Den 25 november går den här i Klintehamn och då hade jag tänkt gå och se den. Nu på söndag ger de Hypnotisören och den ska jag absolut se.
Jag önskar er en riktigt trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

12 november 2012 15:32

Jag gillar inte deckare eller actionfilmer/böcker och jag är inte så förtjust i Bondfilmer heller - MEN den här filmen gillar jag skarpt! Jag visste att den börjar med ca 20 minuters häftig action, så jag nollställde mig mentalt. Förundrades efter tag över att jag faktiskt rycktes med! Allt är så rasande snyggt och välgjort. Trots att filmen är över 2 timmar, kändes den inte lång. Jag kan bara säga - klart sevärd!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

10 november 2012 13:59

Fast nu ska man visst börja skåda ljuset i tunneln på det där bygget mellan Götet och Trollhättan läste jag. Det ska bli skönt att kunna åka tåg ända ner, jag har åkt buss däremellan en himla massa år nu tycker jag... Ha det så gott och hoppas ni får trevligt!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

12 november 2012 15:40

Jadå, dubbelspåret ska vara klart i december enligt planerna och då har man hållit på i tre somrar.

När vi åkte ner till Göteborg i slutet av september behövde vi inte byta till buss i Trollhättan. Det blir ett kortare stopp på banan i december, men sen ska det vara klart för invigning den 7-9 december.
Samtidigt ska nya E45:an vara klar för invigning, men det tvivlar jag på med tanke på hur mycket jobb som verkar återstå där.
Helgen var mycket trevlig:)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

12 november 2012 11:26

Ingen is här ännu som sagt, men det kan inte vara långt borta. Balkongdörren har av någon anledning stått öppen i natt med resultat att det är ganska kallt om fossingarna här. Tur att man har sina enorma fårskinnstofflor att hasa omkring i ;) / Kramis

Lambergsfrua

12 november 2012 15:42

Jisses! Hela lägenheten måste ju ha varit utkyld då. Tur att du har något varmt och gott att stoppa ner tassarna i;)
Stor kram,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards