Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Lambergsfrua - 15 november 2012 22:15

Jag har varit med i Stayfriends några år utan att för den skull bli Guldmedlem. Jag har ingen lust att betala, när jag inte ens vet om jag får "napp". Det betyder, att jag egentligen inte kan kommunicera med förmodade skol- och klasskamrater, men genom visst detektivarbete kan man ändå få kontakt om inte annat via snigelpost. Och jag kan kommunicera med dem som är Guldmedlemmar - men de flesta tycks inte vara det.

 

Lustigt nog har jag fått flest kontakter från Högalidsskolan på Söder i Stockholm, där jag gick 1945-49,  alltså mina allra första skolår. Där finns det en livaktig kamratgrupp, som på egna hemsidan bland annat delar med sig av minnen från den tiden . I maj tog rektorn där emot 150 gamla Högalidare för rundvisning och middag. Det var maxantalet, som kunde få plats. Nu i slutet av november till exempel ordnar kamratgruppen en Ålandskryss för att träffas och umgås.


Nej jag har inte deltagit i någon av aktiviteterna, men jag följer med intresse, vad som skrivs på hemsidan. När MiML och jag var i Boden i september för att åka ångtåg till Haparanda, fascinerades vi av de färgglada och intressanta väggmålningarna i kulvertarna under spåren. Fick veta att konstnären heter Anders Hjortenklev - och då ringde igenkänningsklockorna, Det namnet har jag stött på flera gånger på Stayfriends. Tog kontakt med Anders och fick en hel del matnyttig information och flera foton, trots att vi inte varit klasskamrater utan gått i parallellklasser.


För en tid sen hittade jag Gösta på Stayfriends och hajade till, när jag såg hans skolfoto från 1:a klass. Där stod ju jag längst till vänster i mittenraden! Till saken hör att jag själv inte har några skolfoton alls kvar från den här tiden, så det här var extra roligt och spännande. Kontaktade Gösta och han var vänlig nog att maila över fotot. Jag är så glad och tacksam - och lite omtumlad också. Nu försöker jag på något sätt få bilden av den där smått truliga tösen med röda rosetter i de tunna hårtesterna att smälta samman med den person jag är idag. Inte helt lätt vill jag påstå.


Önskar er alla en god natts sömn.

Varm kram,

Lambergsfrua - som för länge sedan slutade med röda rosetter i håret   






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards