Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Årets julklapp!

Av Lambergsfrua - 19 november 2012 22:57

I kväll har vi i styrelsen haft budgetmöte i vår bostadsrättsförening. Efter noggrann genomgång av ekonomin tillsammans med vår HSB-ekonom har vi kommit fram till ett enhälligt beslut om att inte höja månadsavgiften nästa år! Detta i en tid då alla kommunala avgifter stiger och det allmänna kostnadsläget kanske känns osäkert. Ekonomin är stabil och pengar finns avsatt för framtida åtgärder enligt underhållsplan. För att travestera reklamen för ett känt blöjmärke - Det känns tryggt!


Sov gott alla vänner!

Varm kram,

Lambergsfrua    



 
 
Ingen bild

Sonen

20 november 2012 09:54

En kanonbra julklapp tycker jag ;)

Lambergsfrua

20 november 2012 11:54

Visst e're! :)
Stora kramen,
Ma

 
Ingrid

Ingrid

20 november 2012 10:08

Det var ingen dålig julklapp, som dessutom varar hela året!

Hoppas solen lyser på er idag, här är det grått, grått, grått.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

20 november 2012 11:57

Ja, vi tycker själva att det är en toppenjulklapp, med tanke på att så många bara höjer och höjer sin avgifter - därför att kostnaderna hela tiden stiger. Då gäller det att se vad man kan göra för besparingar - som inte går ut över verksamheten förstås.
Vi har regnrusk här, men vi måste ut i några ärenden ändå.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

20 november 2012 12:44

Det är ju såna julklappar vi äldre gillar. Eller varför inte en dag då man upptäcker att dagen är lyckosam och bekymren ger vika. Det kan också räknas som en julklapp. Själv letar jag efter de där stunderna i livet då den positiva energin strömmar till - då ska jag jaga den dagen med mitt julklappspapper och slå in den. Nää, ingen kan då skylla mig för att ha för stora krav vad gäller julklappar.
Åter till skurhinken !!!
Kramar till dig min goa vän !!!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

20 november 2012 21:01

Upplevelser av olika slag ärmen br julkapp, eller varför inte något praktiskt som fönsterputs till våren, strykning av skrynkliga skjortor elle liknande. åna klappar gör både givaren och mottagaren glada.
Paket gillar jag men det behöver lltså inte vara några dyra köpepresenter.
Hoppas du kommit upp ur skurhinken nu;)
Stor varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

20 november 2012 12:54

Jag såg att i morgon släpper HUI vilket som blir årets julklapp 2012.

Undrar vad de ska hitta på. Förra årets, en matkasse, tyckte jag var larvigt. Vem sjutton vill ha en matkasse i julklapp?

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

20 november 2012 22:56

HUI brukar inte ha rätt. Ofta missar de och matkassen blev visserligen populär under året, men som sagt vem vill ha en sån julklapp;)
Varm kram.
Lambergsfrua

 
Loka

Loka

21 november 2012 06:39

Godmorgon,
Jag råkade deleta kontot med norrglimtar så jag fick öppna upp detta istället.."suck" tryckte fel. Ger det en sista chans för det här är en bra plats, lätt att byta som man vill ha det(någorlunda) Ska maila till dig efter detta, ha det gott vännen

Kramar/Loka

http://mellantidochrum.bloggagratis.se

Lambergsfrua

21 november 2012 22:51

Åh vad det är skönt att höra fler än jag deletar av misstag. I går rensade jag en del mail från brevlådan i min laptop i tron att det inte skulle påverka min pc - men det gjorde det:( I och för sig inget viktigt, men det är irriterande. Jag har läst ditt mail och svarar kommer senare.
Ha det gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

21 november 2012 16:39

Det var en bra julklapp. I år är det visst hörlurar som är den allmänna "Årets julklapp". Det trodde jag alla människor hade redan. Kram!

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

21 november 2012 22:52

Hm, hörlurar. Både MiML och jag har bra sådana redan. Då tycker jag vår brf:s julklapp var klart bättre;)
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards