Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Lambergsfrua - 9 januari 2013 12:45

För en tid sedan damp det ner ett brev i brevlådan. Ett riktigt brev alltså nedstoppat i brevlådan av en livs levande brevbärare. Han brukar bara ha med sig fönsterkuvert i vanliga fall.


Där berättades det om upprättandet av en HSB-Kod, som ska tjäna som riktlinje för landets bostadsrättföreningars styrelsearbete.

 

Förslag till HSB-koden har utarbetats av en arbetsgrupp i förbundsstyrelsen. Det förslaget har nu skickats ut till distrikten på remiss. Distrikten i sin tur har tillsatt en liten arbetsgrupp med representanter för olika bostadsrättsföreningar för att gå igenom remissen och föreslå evetuella ändringar.


Här ombads jag att ingå i  arbetsgruppen för HSB Värmland! Jag blev självklart glad - lite smickrad också måste jag erkänna, men kände mig osäker. Glad för att jag tydligen anses ha något att tillföra, trots att jag passerat 60+++++ *he he* Osäker därför att jag inte riktigt visste, vad som krävdes av mig. Men efter lite funderande accepterade jag uppdraget. Varför inte? En trevlig utmaning om inte annat.


Nu har vår lilla grupp  träffats en gång och under ledning av HSB Värmlands soliga och charmiga A.  Jag måste tillstå att det var en enbart positiv upplevelse, både roligt, intressant och stimulerande.


Vi började faktiskt arbetet med att diskuterade ordvalet KOD. Vad är egentligern en kod? Vi har EAN-koder, portkoder och kodad text. Vi vet också att det är ett modeord, att alla företag med självaktining ska ha en kod för sitt arbete. Men varför använda ett ord, som väcker frågor och osäkerhet? Kanske man skulle kunna använda sig av ordet riktlinjer i stället? Det är enkelt och lättbegripligt. Ja ja, vi i Värmland lär väl inte kunna ändra på den saken, men tycka kan vi.    

 

Hälften av remissen har vi gått igenom och visst har vi haft en del förslag till förtydligande och gjort en del strykningar. Efter lunch idag ska vi träffas igen för att slutföra arbetet och det känns lite tråkigt , att uppdtaget snart är över.



Foto från i höstas 


Vi har grått och dimmigt här idag. Inget väder som lockar till uteaktiviteter. När jag kommer hem igen från remissarbetet, ska jag fortsätta rensa i datorn och bränna in foton på DVD. Det känns som ett evighetsjobb - vådan av att fotografera så mycket.


Önskar er alla en bra dags oavsett väder och vind, där ni befinner er.
Varm kram,
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards